Hur man skapar en Dungeons & Dragons Tecken

Innan du kan spela Dungeons & Dragons ( D & D ) , måste du göra en karaktär . Lagt ner mycket tankar i detta ; du (förhoppningsvis) att spela denna karaktär under en lång tid . Dessa är de grundläggande reglerna för att göra en karaktär . Den ” Spelarens Handbook ” listar flera andra alternatives.Things Du behöver
AD & D Spelarens Handböcker
teckendiagramblad
pennor
Notebook Papers
AD & D Adventure tärningar ( 7 Dice Set)
Tärning
Visa MoreInstructions
1

Använd ett förtryckt karaktär blad eller gör din egen . Sök på webben efter olika arbetsblad som hjälper dig att göra din karaktär .
2

Bestäm din förmåga poäng ( eller statistik ) . Förmågor är indelade i fysiska egenskaper ( Styrka , fingerfärdighet , konstitution ) och mentala egenskaper ( intelligens , karisma , vishet ) .
3

Roll tre 6 – sidiga tärningar . Lägg till det totala och skriver detta nummer bredvid styrka .
4

Upprepa detta för varje förmåga .
5

Välj ett namn för din karaktär . Inställningen för de flesta D & D -kampanjer är medeltida fantasy .
6

Identifiera dina styrkor och svagheter . Höga siffror är dina bästa förmågor ; låga siffror är dina brister . Oroa dig inte för mycket om dessa låga siffror , dock . De hjälper dig att definiera din karaktär .
7

Välj ett lopp . Tävlingarna är Dwarf , Elf , Gnome , Half- Elf , Human och Halfling . Tänk på att din ras kan begränsas av din statistik och att vissa raser kommer att förändra förmåga poäng.
8

Välj en dvärg om din styrka värdering är mellan 8 och 18 , är din fingerfärdighet mellan 3 och 17 , är din konstitution mellan 11 och 18 och din karisma är mellan 3 och 17 . Lägg 1 till konstitution stat och subtrahera 1 från din karisma .
9

Välj en älva om din fingerfärdighet poäng är mellan 6 och 18 , är din konstitution mellan 7 och 18 , är din intelligens mellan 8 och 18 och din karisma är mellan 8 och 17 . Lägg 1 till din fingerfärdighet stat och subtrahera 1 från din konstitution .
10

Välj en Gnome om din styrka värdering är mellan 6 och 18 , är din konstitution mellan 8 och 18 och din intelligens är mellan 6 och 18 . Lägg 1 till din intelligens stat och subtrahera 1 från din vishet .
11

Pick a Half- Elf om din fingerfärdighet värdering är mellan 6 och 18 , är din konstitution mellan 6 och 18 och din intelligens är mellan 4 och 18 .
12

Välj en Halfling om din styrka poäng är mellan 7 och 18 , är din fingerfärdighet mellan 7 och 18 , din konstitution är mellan 10 och 18 , din intelligens är mellan 6 och 18 och din visdom är mellan 3 och 17 . Lägg 1 till din fingerfärdighet stat och subtrahera 1 från din . styrka
13

Bestäm din karaktär klass – din karaktärs jobb eller yrke . Välj mellan Fighter , Mage ( Wizard ) , prelat ( präst ) och Thief .
14

Var medveten om att det finns minimi poängen för varje klass . Fighters måste ha minst Strength stat av 9 ; Mages måste ha minst 9 i intelligens ; Präster behöver minst 9 i vishet ; och tjuvar ska ha minst en stat av 9 i fingerfärdighet .
15

Välj en Alignment . Detta är ett sätt att beskriva karaktärens syn på livet och världen . Det finns nio anpassningar bygger på två grupperingar . Den första är det kontinuum av ordning i kaos och innehåller beskrivningar Lagliga , neutrala och kaotisk . Den andra gruppen varierar från bra till det onda och innehåller en neutral kategori också . ( Neutral Neutral kallas verkligt neutrala . ) Ett exempel på Chaotic Good skulle vara en person som kan bortse från reglerna , men är i allmänhet

en bra person som bryr sig om andra.
16 Tänk på din karaktär . Din statistik , ras , klass och inriktning kommer att hjälpa dig att bygga ett ramverk som du nu kan fylla i. Var har han eller hon ifrån? Vad är han eller hon? Vad är din karaktärs gillar, ogillar och mål ? Det är här din låga statistik kan förklaras . En låg Karisma kan betyda din karaktär är en anhängare eller blyg eller kanske bara inte inspirera människor . Kanske din karaktär är fult eller har usel sätt . Om han eller hon har en låg fingerfärdighet poäng också, kanske din karaktär är överviktig och klumpig . Här är din chans att anpassa din karaktär !
17

Avsluta med att bestämma din karaktär vikt och längd , eventuella språk som han kanske vet , färdigheter med vapen och trollformler , hans utseende och hans personliga bakgrund .

Addera

Kommentera