Hur man spelar D & D RPG

Dungeons & Dragons ( D & D ) är ett rollspel ( RPG. ) Det är en möjlighet att spela en fantasi karaktär och låtsas att du är någon annan. Vanligtvis handlar spelet människor som sitter runt ett bord med böcker, papper , pennor , tärningar och figurer . En stor del av de åtgärder som förekommer i varje persons huvud . Till skillnad från historiskt återskapande , det kräver inga kostymer , och till skillnad från ett brädspel , är Dungeons & Dragons oftast pågående och involverar flera möten . En person blir Dungeon Master ( eller DM ) och alla andra är en spelare Tecken ( eller PC . ) De datorer spelar en enda karaktär , medan DM spelar alla andra i världen , inklusive monster och Non – Player Characters (eller NPCs . ) Du behöver
Players Handbook
Monster Manual
Dungeon master Guide
Andra handböcker och guider , som behövs
Special Dice
Papper
Graph Paper
Pennor /Pennor
Figurer
Grid Map
Visa fler Instruktioner
1

Bestäm vilken version av spelet du vill spela . Vid tidpunkten för denna skrift , förlagen är på 4: e upplagan . Du kan spela äldre upplagor , t.ex. 3,0 och 3,5 . Förlagen har också ett ” Dungeons & Dragons Starter Kit ”, med vilket du kanske vill börja .
2

Läs reglerna . Alla borde läsa så mycket av ” Players Handbook ” som möjligt . DM ska läsa så mycket av ” Monster Manual ” och ” Dungeon Master Guide ” som möjligt . Ingen behöver memorera alla regler , för böckerna är det för senare användning. Addera 3

Skapa en kampanjinställning, eller en värld att spela i. Detta görs genom att DM före spela. Han kan köpa en kampanj för att sätta exempel ” Forgotten Realms ” eller ” Eberron . ” Många DM: s gå enklare än att göra sina egna världar .
4

Designa ett äventyr . Återigen , detta görs av DM som förberedelse för spelet . Med hjälp av kartor ( via rutat papper ) och noterar DM skapar en fängelsehåla , en stad äventyr , eller något annat som slår hans fantasi .
5

Samla alla tillsammans så att datorer kan skapa sin ( oftast 1: a nivå ) tecken . Spelare rulla förmågor på tärningen ( t.ex. styrka , intelligens , osv , ) välja en ras ( människa , dvärg , alv , etc , ) och plocka en klass ( som kämpe , präst eller trollkarl . ) De datorer använder sedan ” Players Handbook ” för att fylla ut sina karaktärsblad.
6

Använd din fantasi för att placera tecknen i fantasy -kampanj . Datorerna skapar namn och personliga historier för sina karaktärer . De ger också dem personligheter och andra tillsatser dimensioner för att förbättra rollspel .
7

Spela spelet . DM börjar med att berätta datorer där deras karaktärer är belägna . Till exempel ” Du står framför en tjugo meter hög sten dörr med utarbetad markeringar . ” Tecknen berättar sedan DM vad de gör . En trollkarl kan säga , ” Jag tittar på markeringarna . Kan jag förstå dem ? ” Pjäsen fortsätter . När datorer stöter på monster , de använder de figurer att röra sig runt på rutnätet kartan och tärning för att avgöra resultatet av striden .
8

Fortsätt äventyret . Det tar vanligtvis flera möten . Under tiden , karaktärerna samlas skatt och bli mer erfaren , och på så sätt få nivåer och bli mer kraftfull . När du är färdig med den första äventyret kan DM skapa en mer utmanande , och då har du vad som kallas en kampanj . Addera

Kommentera