Hur man driver en politisk intrig Dungeons & Dragons kampanj

Av alla de olika sätt att spela penna och papper rollspel Dungeons & Dragons , är det politiska intriger baserad session den svåraste att hålla intressant och göra en utmaning för spelarna . Eftersom spelreglerna bygger främst runt strid kommer Dungeon Master har att spendera mycket mer tid att förbereda för spelet och beslutar hur man ska flytta fram story.Things Du behöver
Dungeons & Dragons Regelböcker
Dice
Pennor
Character Sheets
Spelare
Visa fler Instruktioner
1

Setup några visuella hjälpmedel som du tänker använda som rekvisita innan spelet börjar . Spelarna kan behöva kartor över staden de är bosatta i , bilder av adeln som de har att göra med , eller kanske till och utskrifter av det kungliga dekret från kungen som just levererats till dem av en budbärare .
2

Skapa icke – spelbara karaktärer som verkar som fiender , men är faktiskt potentiella allierade , och karaktärer som verkar vara ståndaktiga allierade , men är faktiskt fiender i förklädnad . I en kampanj tung på politiska intriger de verkliga skurkarna är inte de onda monster i den mörka fängelsehålan , men ganska ambitiösa individer som inte kommer att vara öppet visa sina onda tomter . Addera 3

Spendera en hel del tid att ge substans åt alla de stora icke – spelbara karaktärer , så att deras ord och handlingar är trovärdigt. Rollspel är i spetsen för en politisk intrig baserad session , så din representation av de olika människor som spelarna kommer att möta kan göra eller bryta hela spelet .
4

Sätt fokus på icke – stridsrelaterade färdigheter och bedrifter , och se till att dina spelare är medvetna om det innan du kastar upp sina nya karaktärer . Men inte alla tecken måste vara snabb prata sociala mästare med ett dussin rankas i bluffen skicklighet . Spelet kan faktiskt bli roligare om en eller två av karaktärerna spelar dumma halv orc kämpar med inga sociala graces som helst , för att ofta få de andra karaktärerna i pinsamma situationer som är svåra att komma ur .
5

Kom ihåg att i en politiskt orienterad spel där striden är en eftertanke som beslöjade hot och enkla löften som inte kommer att hållas kan vara mycket dödliga eller effektiv i att övervinna hinder än svärd eller trollformler .
6

Överväga att göra insatserna i spelet mer personligt för spelarna genom att låta dem tjäna sina egna fästen eller vinna förvaltarskap över en hel stad . De kommer att vara mycket mer benägna att arbeta hårdare på att spela det politiska spelet om de tror att förlora skulle kunna leda till att deras bönder som dödades under en invasion eller att de skulle kunna förlora äganderätten till sitt håll till en rival .
< Br >

Kommentera