Pac -Man Strategier

. Enligt PacMan.com började den ikoniska tv-spel som ” Puck Man” 1980 Även ” Puck Man” träffade otroliga framgång , blev det känt snabbt ändrades till Pac -Man . I själva verket , ” Pac -Man ” blev så allestädes närvarande att näringslivet antagit en strategi som kallas ” Pac-Man -strategi . ” Pac -Man -strategi , enligt Pac -Man hemsida refererar till handlingen av ett företag , på väg att förvärvas , vända riktning och i huvudsak ” äta ” ( ta över ) en fientlig verksamhet .
< br />
Även om historien om ” Pac – Man” är rik och komplex , är ett spel fortfarande ett spel . Och precis som alla andra spel , ” Pac -Man ” spelare kräver vissa knep och tips för att vinna . Vänd Corners

en omgång ” Pac – Man” du handskas med två fiender — tid och spöken ; båda kräver snabbhet och strategi för att övervinna . Enligt Web Pacman , en av de bästa tips för att undvika spöken innebär att lära sig att vända hörn . Snabbt vänder hörn hänvisar inte till hörnen vid de fyra kanterna av en spelplan , men i stället för ” T” och fyrvägskorsning hörn under mitten av spelplanen . Värdet av vänd hörn är att när du slår hörn , spöken går ofta rakt , enligt webb Pacman .

Energi Pills

Vissa punkter på tavlan tillåter Pacman att äta spöken . När du äter en av de så kallade ”Power Pills , ” spökena ändrar färg till blå och du kan äta dem . Web Pacman föreslår vänta tills flera spöken närma dig att äta Power Pill . Vid denna punkt , får du extra poäng och extra tid att gå runt bordet utan spöken som jagar dig . Dock inte fokusera på spöken i områden som du redan rensas . Att gå för dessa spöken avfall Power Pill tid .

Ghost Personligheter

Enligt Web Pacman , varje spöke i Pacman besitter en individ ” personlighet . ” Dessa ” personligheter ” tjänar faktiskt som prognosmetoder för hastigheten och åtgärder av spöket . Till exempel , Blinky ( det röda spöket ) accelererar när du äter ett visst antal prickar , Pinky ( den rosa spöke ) flyttar ut av scatter -läge innan någon av de andra spöken , Inky ( turkos spöket ) reagerar på situationer oförutsägbart och Clyde ( den gula spöket ) gör ofta fel , till exempel att vrida åt fel håll .

ibland alla spöken dra sig tillbaka till sina ” hem hörn , ” enligt Web Pacman . Blinky flyttar till det övre högra hörnet , Pinky går till upp till vänster , Inky flyttas längst ned till höger och Clyde huvuden till det nedre vänstra . När du ser en scatter börjar hända , kan du sedan förutsäga i vilken riktning de olika spöken kommer att flytta . Addera

Kommentera