Idéer för LittleBigPlanet modeller Nivå

” LittleBigPlanet ” är ett populärt plattformsspel äventyrsspel för Sonys PlayStation 3 spelkonsol som också tillåter användare att anpassa nivåer och designa nya scenarier . Medan spelet levereras med många inkluderade nivåer och mallar , har användarna skapat helt nya stilar av spel och varianter på bekanta genrer . Användarna har leveraged denna anpassning på grund av möjligheten att dela nivåer med sina vänner och andra spelare över hela världen , vilket gör dessa människor för att justera upplevelsen ytterligare. Action

Eftersom ” LittleBigPlanet ” är främst inrättas som ett plattformsspel äventyr spel , består av små figurer springer och hoppar över olika terräng i miljön , är det mest logiskt att actiongenren ger den största mängd alternativ för nivå design . Du kan enkelt skapa gropar och fällor under en nivå , som kan utmana spelare att hoppa och springa i rätt tid för att undvika fara . Placera fiender i miljön för att motsätta spelare ; beteende och rörelsehastighet för dessa motståndare möjliggör anpassning för en extra utmaning . För att fördjupa spelarna längre in i världen av ett actionspel , kan du anpassa den avatar som de kontrollerar , Sackboy , med olika kostymer och färger . Till exempel ger också färg Sackboy i svart och ge honom ett rött pannband , skapa en ninja -liknande appaerance .
Racing

” LittleBigPlanet ” spelare för att göra fordonen tävla genom nivåerna . Spelare kan rida flera olika fordon med flera hjul , inklusive vagnar , skateboards och tåg . Lägg till en övergång till något av dessa fordon för att ge spelaren kontroll över dess hastighet. Distribuera berg och andra hinder så att spelarna måste köra sina fordon försiktigt , undvika en krasch . Luftburna fordon är också en möjlighet , med jet pack som möjliggör snabba skurar av hastighet eller till och med en skräddarsydd luftskepp eller varmluftsballong som använder raketmotorer att glida sig långsamt genom en nivå . Addera
pussel

Du behöver inte utforma alla nivåer i ” LittleBigPlanet ” runt hastighet eller konfrontation . Nivåer kan kräva spelare att tänka lite när man navigerar . Till exempel kan du göra en oöverstiglig dörr eller hiss som kräver en viss artefakt till tillgång . Spelaren skulle då behöva rensar miljön för att hitta artefakten . Dessutom kan du skapa byta pussel som kräver spelare att matcha vissa symboler , komplett grundläggande aritmetiska eller ens lyssna på specifika ljud .
Cooperative

Du kan också utforma en nivå kring flera spelare samarbetar för att avancera . ” LittleBigPlanet ” låter dig ställa markörer och kontrollstationer , som du kan anpassa för att kräva att alla spelare för att nå dem för att gå vidare . På detta sätt kan du designa pussel som kräver spelare att navigera en komplicerad labyrint — med en jet pack , till exempel — eller skala en kulle samarbeta genom att placera block så att varje spelare kan avancera . Vid körning fordon , kan en spelare styra gaspådrag och de andra spelarna skulle potentiellt kunna ta tag samlarobjekt — eller bara hänga på för brinnande livet . Addera

Kommentera