Regler för Wargaming

Simulerade bekämpa spel har spelats som hobby ” krigsspel ” sedan offentliggörandet av HG Wells ’ ”Little Wars” 1913 Många olika författare och förlag har producerat regeluppsättningar som tillåter kontroll av arméer i historiska , fantasi och även vetenskapen -fiction inställningar. Med tiden har bordsskiva krigsspel utvecklats till brädspel, TV-spel och andra medier som följer liknande riktlinjer för att möjliggöra realistiska strider mellan mänskliga motståndare . Skirmish spel

Skirmish spelregler gäller för de spel där enskilda tecken är viktigare än regimented enheter . Sagan om Ringen miniatyrer spelet från Games Workshop och brädspelet Heroscape är bra exempel . Skirmish spelregler kretsar kring de specifika personligheter som är inblandade i konflikten och i hög grad betonar sin förmåga och punktvärden eller resurskostnader . Ofta karaktärerna kommer att ha speciella förmågor eller vapen långt utöver det vanliga soldater .
Unit – Baserat Arméer

Spel som fokuserar på enheter som den centrala kärnan i en armé skapa en annan uppsättning regler . Enhet -baserade spel är starkt beroende av befälhavare och moral , och det blir möjligt att fräsa fiendens enheter genom att förstöra ett visst antal av sina trupper . Age of Empires för PC och miniatyrer spel Flames of War fokus på enhetsbaserade strider . De flesta karaktärer i dessa spel är antingen tilldelas en enhet eller få fördelar från att vara i närheten av en vänlig befälhavare . Enheterna är sammanhållna grupper som har tränat tillsammans och delar samma förmågor och egenskaper .

Aerial Combat

Spel såsom Crimson Skies-serien och de interstellära miniatyrer av Battlefleet Gothic undfly typiska terräng inställningarna ska börja bekämpa till skyarna . Luftstrider regler kan antingen vara skärmytsling eller bildning baserad . Typiska överväganden för flyg regler omfattar ammunition och loadouts , körhastigheter och smidighet , och även bränsleförbrukningen . Flygplan och luftskepp kan komma att krascha till marken genom att ta för mycket skada eller kolliderar med varandra i hög hastighet .
Sjöslag

Många skärmytsling och enhetsbaseradespel inkluderar regler för örlogsfartyg antingen som transporter eller kanonbåtar . TV-spelet Battlestations : Pacific och Davey Jones Locker modell spelet illustrerar genren regler där segel och propellrar behöver både skador sjökort och hastighetsinformation . Kanonbåtarna måste ta itu med den ständigt föränderliga pitch och girning skapats av havet samt ammunition och omlastningstider. Naval regler kommer att fokusera mycket på fartygen själva , med var och en har sina egna statistik utöver eventuella besättningsmedlemmar heter .
Fantasy Regler

De olika spel från Warhammer 40.000 och Warcraft linjerna använda sig av en mängd olika regler för miniatyrer , brädspel, video och kortspel . Dessa spel införliva även fantasy element som magiska trollformler och kalla på förstärkningar . Regler som behandlar magi innehåller normalt intervall , begränsningar , och definiera hur många besvärjelser eller vilka typer hjul kan använda i strid. De kan också ange hur dessa svårbegripliga faktorer interagerar med teknik och enheter på fältet . Addera

Kommentera