Hur du kör SRB2 OGL utan fördröjning

”Sonic Robo Blast 2 ” ( SRB2 ) är ett 3 – D öppen källkod spel om äventyr Sonic the Hedgehog . I OpenGL versionen användarna ändra spelets inställningar och terräng för att skapa olika kartor . Men om du upplever fördröjning när du spelar SRB2 , du upptäcker att spelet förändras drastiskt . Du kanske inte kan återge texturer korrekt , eller så kan du se allt i klarblå . Spelet inte heller ladda viss terräng på grund av grafikinställningar . Men i spelet , ändrar du videoinställningar och ge andra fixar till datorns grafikdrivrutiner som hjälper till med det ” SRB2 ” OGL eftersläpning . Instruktioner
1

Launch SRB2 . Klicka på ”Alternativ” följt av ” Videoalternativ ” och ” 3D -alternativ kort . ” Köpa 2

Ändra ” Gamma ” inställningarna så att din RGB (röd , grön, blå ) gäller alla lika .

3

Gå tillbaka till ” Videoalternativ ” och välj ” resolution ”. Sänk din upplösning. Testa varje gång du lägre för att se hur fördröjningsförändringar.
4

Ange dina texturer för att ” Bilinjär ” i ” Videoalternativ ” för att sänka uren räkna i ditt OpenGL spel . Dina texturer har lägre kvalitet , men din lag minskar.
5

Ta bort ” anisotropisk filtrering ” under ” Videoalternativ . ” Den anisotropa filter förbättrar kvaliteten på spelets texturer , vilket gör mindre detaljer och fastställande suddiga kanter . Men gör texturer till denna grad skapar också eftersläpning för äldre datorsystem .
6

Stäng alla onödiga program och webbläsarfönster . Tryck på ” Ctrl ”, ” Alt” och ”Ta bort ” för att ta fram systemmonitorn menyn . Avsluta alla processer som i onödan tar minne från din ” SRB2 ” spel . Addera

Kommentera