Vägbeskrivning för Harry Potter : Mystery på Hogwarts spelet

” Harry Potter : Mysteriet på Hogwarts ” ” . Clue ” spel som liknar det klassiska detektiv spel , Istället för spelare lista ut vem som mördade Mr Boddy , var och med vilka vapen , är målet att härleda vilken häxa eller trollkarl trollade vilken trollformel eller dryck och där . Karaktärerna i spelet är de välkända hjältar, Harry , Hermoine och Ron , samt de tre onda , Draco , Crabbe och Goyle . Fans av Harry Potter-böckerna och filmerna kommer också att vara förtrogen med rummet och trollformler och potions cards.Things du behöver
pennor eller pennor för var och en av spelarna
Visa fler Instruktioner
Game Set – up
1

Placera alla spelbrickor , som är trollkarl hattar , i mitten av brädet . Varje spelare väljer vilken färg som ska vara . Placera spöket spelet bit på styrelsens blå cirkel fläck framför Stora Salen .
2

Separat alla de gröna korten . Lägg dem i en hög med framsidan nedåt bredvid spelplanen . Sortera ut de blå korten i tre högar : lärare , skyldige , offer , och trollformler . Placera varje hög med framsidan nedåt bredvid spelplanen . Addera 3

Ha en spelare väljer ett kort från var och en av de fyra blå högar , utan att titta på dem , och placera dem i tre – hövdade hund kuvert. Dessa är de svar du kommer att spela för att ta reda på : vilken fakultet medlem fångat någon trolleri en trollformel och på vem . Placera kuvertet i styrelsen på luckan ovanför biblioteket .
4

Hand varje spelare en av fakultetens korten . Sätt de återstående fakultetens kort med de andra blå tipskort, utan att titta på någon av dem , och blanda ihop dem . Placera högen sidan nedåt bredvid spelplanen .
5

Ge varje spelare en bit från checklistan pappersplattan. Titta på din antydan kort , men låt inte någon annan ser det . Markera det kort du har på handen från din checklista . Låt inte någon annan se vad du har markerat ned .
Spelets
6

Låt varje spelare rulle en av tärningarna och se vem som rullar flest . Den personen går först . Ett roligt , alternativt sätt att välja den första spelaren är att välja den personen med en födelsedag närmast Harry Potters . Hans födelsedag är 31 juli .
7

Rulla båda tärningarna och flytta spelarens pjäs antalet platser på tärningen . Bitarna kan gå i någon riktning. Du kan inte landa på någon plats redan upptagen av en annan spelare och du kan inte hoppa spöket eller en annan spelare , om det inte är i trappan .
8

Flyg mot ett av klassrummen . Du kan komma in från alla håll , men diagonalt . En gång i ett rum , kan du ta en blå vink -kort och markera den ner på ark eller göra en gissning . Om du gör en gissning , gå ner till att gissa avsnittet . När du är klar flyttar , går turen till nästa spelare .
9

Använd spöket pjäs att flytta på din tur om du vill . Spöket kan användas för att knuffa en annan spelares pjäs tillbaka till Hogwarts sigill . Det gör också att du kan titta på en av de andra spelares kort . Det finns två alternativ om du gör . Du kan flytta spöket det totala antalet platser på båda tärningarna eller flytta din spelpjäs antalet på en av tärningarna och flytta spöket det nummer som anges på den andra tärningen . Spöket pjäs kan inte komma in rum .
10

Rulla Hogwarts emblem på tärningarna och du kan dra en av de gröna korten från högen som avsatts under installation . Om du slår två av emblem , rita två av korten . De måste spelas direkt. Gå till nästa avsnitt för anvisningar .
Grön Hogwarts kort
11

Följ anvisningarna på de gröna Command korten . Placera kortet tillbaka på botten av högen när det är färdigt . Den som drar en ” spöklika Attacks ” kort håller det resten av matchen och är immun mot spöklika attacker .
12

Placera ett grönt kort med en färgad knapp på tavlan där det finns en samma färg nyckel. Dessa typer av gröna kort fixa trasiga vägar för spelare . Detta kort kommer att stanna i styrelsen för resten av matchen , så kommer de färgade fotsteg kort i nästa steg .
13

Matcha bilden på den färgade fotspår kortet till liknande bild på tavlan . Detta kommer att ge en genväg för spelare att hoppa från en färgad fotsteg utrymme till den andra på en sväng . Återigen kommer detta kort stannar i styrelsen för resten av spelet .
Göra gissningar
14

Besök klassrummet av en professor som du tror kan vara den som fångade någon som kastar en trollformel och vars kort kan ha placerats i kuvertet under installation .
15

Gör din gissning genom att fråga en fras som , ” professor McGonagall , fick du fånga Draco Malfoy avger en Expelliarmus spell på Hermoine Granger ? ” Du kan nämna en eller två av de kort du har på handen för att kasta bort andra spelare också.
16

Titta på korten någon annan spelare visar dig . De andra spelarna ska visa åtminstoneett av de kort de har som du just namngav .
17

Mark ner på din checklista blad några kort någon visar dig . Detta hjälper dig att veta dessa kort kan inte vara ett av korten i kuvertet . Om du inte är rätt , går turen till nästa spelare . Om ingen säger eller visar dig något , kan du markera ner att de är möjligheter eller välja att titta på korten i kuvertet . Men om du ser ut och du har fel , du utvisas och ut ur spelet . Om du har rätt , vinner du! Addera

Kommentera