isbrytare & Spel för ungdomsgrupper

Isbrytare och spel kan hjälpa till ungdomsgrupper att övervinna ångest och blyghet , samt bygga förtroende bland medlemmarna . Vare sig du planerar en social sammankomst eller speciell händelse för en grupp ungdomar , skapa några spel och isbrytare kommer att hjälpa dem att lära känna varandra . Med några leveranser , några idéer och en kreativ fantasi kan du planera spel för att hålla dem sysselsatta i timmar . Icebreaker Bingo

Gör bingobrickor med en upplevelse eller beskrivning på varje kvadrat . Använd till exempel fraser som , ” har glasögon , ” ” bär en röd skjorta , ” ” har en bror och en syster ” och ” har besökt Grand Canyon . ” Ge varje spelare en bingobricka och berätta för honom eller henne att mingla runt på festområdet samtidigt som man försöker få bingo genom att hitta fem i rad . Spelarna måste skriva ner namnet på den person som passar informationen i varje ruta . När en spelare säger ” Bingo ”, värd verifierar vinna genom att se alla fem spelare i form och komma överens med den erfarenhet eller beskrivning .
Water Drinking Relay

Dela in spelarna i två lag , vardera med ett jämnt antal spelare . Ge varje spelare ett sugrör och en flaska vatten ( alla i samma storlek ) . När du säger , ” Race ”, den första spelaren i varje lag måste dricka sin flaska vatten . Efter den första spelaren är klar , kan nästa spelare dricka. Det första laget att avsluta alla sina flaskor med vatten vinner. Addera Få För

Gruppmedlemmar kan lära sig mer om varandra när du spelar detta isbrytare spel . Berätta för alla du ringer ut en kategori, till exempel födelsedag , ålder , hårlängd eller skostorlek . One du kallar det, måste var och ordna sig i stigande ordning ( från lägsta till högsta) så snabbt som möjligt . Till exempel, om du säger födelsedag , måste alla ordna sig för enligt deras födelsedagar . Om du säger , ” hårlängd , ” de måste stå i ordning baserad på längden på håret , från den kortaste snitt till den längsta . För extra kul , tid varje runda och utmana dem att försöka slå sin bästa tid .
Circle Ändringar

Har alla står i en cirkel och välja en spelare att lämna rummet. Gör en förändring till cirkeln , som att be två spelare att byta plats , att ha en spelare vända sin skjorta bakåt eller få två spelare att utbyta skjortor . Efteråt , ta med den frånvarande spelaren tillbaka in i rummet och ge henne två chanser att gissa vilka förändringarna är . Om hon gissar rätt , tjänar hon ett litet pris . Hursomhelst , hon väljer nästa spelare som ska lämna rummet . Addera

Kommentera