Vilka syften Har rollnivåer Spela i Final Fantasy 13

? Den långvariga ” Final Fantasy ” serie rollspel som gjorts av Square Enix är känd för sin flexibla ” Job ” systemet , vilket gör att du kan anpassa ditt parti genom att tilldela varje partimedlem en viss specifik uppsättning färdigheter . Genom hela spelet kommer dina karaktärer höja jobb nivåer för att låsa upp nya förmågor och förbättra sin statistik . Under 2009 är ” Final Fantasy XIII ” tecken anpassning systemet döps till ” rollen ” systemet och fungerar på ett liknande sätt. Som ni framsteg , varje karaktärs ” roll -nivå ” ökar stadigt , lägga bonusar till karaktär och till festen . Commando

Skade – handlar förkämpar för ” Final Fantasy XIII ” commando rollen är konstruerad kring fysiska skador , både för teckenuppsättningen i denna roll och för partiet . Bonusen till festen börjar på 5 procent till en nivå 1 commando , växer till 15 procent för en nivå 5 commando . Dessutom växer den commando egen skada med 50 procent om du helt nivå rollen . Flera tecken med commando roll kommer automatiskt att stapla deras parti bonus till gagn för alla. Addera Ravager

Ravager är commando magiska motsvarighet , som erbjuder en mängd elementärt baserade trollformler för att förstöra fiendens styrkor . Förutom magi skador , fyller Ravager kedjan mätaren snabbare än andra roller . Kedjan mätare är en mätare som bifogas varje fiende mål som ökar varje gång du attackerar ; som lastprofilen ökar , tar fienden mer och mer skada . Utjämning din Ravager roll nivå ökar inte bara att karaktärs förmåga att fylla kedjan mätaren , men erbjuder en liten bonus till partiets fyllningshastighetockså. Ungefär som commando , kommer två eller flera ravagers kombinera sina roll bonusar additivt . Addera Sentinel

Varje part behöver någon att absorbera skada från att utmana fienden monster , och denna roll är den domän av sentinel . Förutom att dra iren av fiender , kan sentinel motattack när den träffas och öka hans eller hennes medfödda försvaret under loppet av en lång kamp . Denna extra försvar bär över till sentinel roll bonus , som alltmer minskar all skada som tas emot av partiet som indikator vinster rollnivåer . Dina kontrollteckenkan få en personlig skada minskning med upp till 50 procent på nivå 5 , samtidigt subtrahera 14 procent skador mottagits från resten av partiet . Även om du kan lägga till flera vaktposter för att öka din defensiv bonus , siffrorna stack multiplikativt , hindrar dig från att nå 0 procent skador tas . Istället kommer du att se skarpt avtagande avkastning från flera högnivåvaktposteri partiet .
Saboteur och Synergist

specialeffekter konstnärer av ” Final Fantasy XIII ” är den sabotör och synergisten . Båda rollerna bäst på att tillämpa kraftfulla statuseffektertill alla combantants i striden ; synergi erbjuder ” buffs , ” eller positiva effekter , medan sabotörer drabbar fiender med negativa ” debuffs . ” Till exempel kan den synergist öka hastigheten av partimedlemmar medan saboteur minskar hastigheten av fiender. Saboteur rollnivåer ökar risken för att framgångsrikt tillämpa debuffs , medan en synergi vinster på hög nivå en stor ökning av varaktigheten av alla parti fantaster . Båda rollerna fungerar som vaktposter när flera partimedlemmar av samma typ finns ; du kommer att få mindre och mindre av en avkastning på bonusar varje gång du lägger till en extra sabotör eller synergist till festen .
Medic

” Final Fantasy XIII : s ” utsedda healer är sjukvårdare , en stödjande roll som även inkluderar återuppväcka döda partimedlemmar . Den medic spel stil är det enklaste i spelet , erbjuder bara sex perioder . Din belöning för utjämning en sjukvårdare är en betydande ökning av träffpunkteråterhämtat sig från den ” Cure ” ” Cura , ” ” Curasa ” och ” Curaja ” helande trollformler som utgör huvuddelen av Medic arsenal . Liksom commando och Ravager , tilldela mer än en hög nivå sjukvårdare ger dig ett additivt stapling HP återhämtning bonus; massor av sjukvårdare innebär massor av healing . Addera

Kommentera