Hur man driver en ond Party Dungeons & Dragons kampanj

Grunden för penna och papper rollspel Dungeons & Dragons , är tanken på att ha spelare som låtsas vara mäktiga hjältar som försvarar riken från de olika onda i världen . Ibland dina spelare kan känna sig kvävd – alltid behöva ta stora vägen , spenderar all sin tid att vara altruistiska och hedervärda . Den ” onda partiet ” stil av kampanjen gör att dina spelare att rollspel onda eller själviska karaktärer som inte motiveras av en önskan att göra bra deeds.Things Du behöver
Dungeons & drake Regelböcker
pennor
Dice
Character Sheets
Visa fler Instruktioner
1

Skapa en övergripande story båge precis som du gör med en vanlig kampanj , men lämna mer av detaljerna ut att bestå i farten under spelet . Ett parti av onda karaktärer tenderar att vara mer oförutsägbar än en bra justerat parti , som spelarna kommer att känna att de har större frihet att ta itu med problemen på olika sätt .
2

Ge karaktärerna olika motiveringar till varför de skulle vilja gå på en strävan eller försvara en stad från invasion . Även onda karaktärer kommer att ignorera en vädjan om hjälp från en fattig stad äldre , skulle de säkert ha sina intressen väckt av en rik köpman ber dem att fylla samma uppgift samtidigt som dinglar en rejäl belöning framför dem . På samma sätt skulle de normalt inte bryr sig om vad som händer med ett bakvatten by på väg att invaderas av en hord av kobold , men om du av någon anledning de inte kunde lämna den byn deras känslor skulle förändras mycket snabbt .

3

Låt spelarna att tillbringa mer tid hänge sig åt åtgärder som normalt skulle vara på bordet i någon annan spelsession. Om en av karaktärerna vill försöka höja en armé och köra om ett rike , tortera tjuven som fångades stjäla från partiet , kalla och binda en demon varelse att göra partiets budgivning , eller ens hitta ett kryphål i en lokal lag som tillåter honom att stjäla en verksamhet från en rival , ge henne stora möjligheter att göra det .
4

Använd samma konsekvenser för onda eller olagliga handlingar som skulle finnas i en normal kampanj . Det bör fortfarande finnas konsekvenser för partiet om de öppet begår brott i en stad , men som onda karaktärer de kommer antingen att vara mindre benägna att bry sig om dessa följder , eller mer sannolikt att kunna ignorera dem genom stealth , manipulation , eller brute force .
5

Tänk på att en fest fylld med onda soldater och trollkarlar skulle vara lika intresserad av att plundra en gammal sönderfallande ruin för den glömda hord av skatt som en god justerat parti skulle vara . Bara för att karaktärerna är oberörda av etik eller moral betyder inte att de inte behöver pengar eller önskar mer kraftfulla magiska föremål .
6

Känn dig fri att ha de största fiender i partiet vara ond själva . Onda karaktärer och monster behöver inte komma överens med varandra bara för att de alla inte bryr sig om att ta sig tid att begå goda handlingar . En galen necromancer skulle kunna tro att en ond part är lika mycket av ett hot mot honom som en bra fest , och kaotiska varelser som demoner bryr sig inte vad för slags människor de sliter lem från lem .
Addera

Kommentera