Hur man bygger en Fighter tecken för Tredje upplagan Dungeons & Dragons

The fighter är den mest ikoniska av alla Dungeons & Dragons karaktärsklasser i , och utgör ryggraden i varje äventyr part . Oavsett om en samvetslös bandit , laglydiga riddare , eller enkel stad vakt , är varje kämpe tecken en mäktig krigare som kan dela ut och ta in en stor mängd skador och ändå fortsätta kämpa . Även om inte känd för sina stora bedrifter av intelligens eller diplomati , är den fighter en nödvändig medlem i gruppen och kan vara lika roligt att spela som alla andra tecken class.Things Du behöver
Spelarens handbok
Character Sheet
Pencil
Dice
Visa fler Instruktioner
1

Fråga din Dungeon Master om det finns några särskilda ” house rules ” eller begränsningar som du bör vara medveten om innan du skapar en ny karaktär . Du vill inte komma med en fantastisk karaktär som du verkligen vill spela bara för att upptäcka att det inte fungerar med handlingen eller kampanj värld som Dungeon Master har i beredskap för gruppen .
< Br > 2

Förbered en övergripande vision för kämpe och hur du vill utveckla honom under loppet av spelet. En gråhårig mänskliga legosoldat som kämpar med ett långsvärd och sköld kombination kommer att spela mycket annorlunda än en stoisk dwarven försvarare som svingar en två räckte yxa och föraktar touch av magi . Addera 3

Planera framåt om du tänker ge fighter nivåer i ett prestigeklasssenare . Prestige klasser har oftast branta skicklighet förutsättningar , så tänk på att du kanske måste välja dessa färdigheter eller bedrifter på grundnivå vid första skapar det nya stridsflygplan .
4

Generera de sex grundläggande statistik för din kämpe och spela in dem på din karaktär blad . Vissa Dungeon Masters har en preferens för hur denna statistik är rullade , så be om det innan du startar en ny karaktär . De två viktigaste statistik för en fighter är styrka , för att kunna mark slår oftare och handlar mer skada varje gång , och konstitution , för att stimulera fighter träffpoäng så att hon kan bo i strid längre . Tänk på eventuella statistiska justeringar som behöver göras för karaktärens ras . Halv orcher får automatiskt två extra poäng i sin styrka stat , så en första nivå halv – orc skulle kunna ha en förödande hög styrka av tjugo poäng!
5

Plocka ut färdigheter och bedrifter för det nya tecknet och skriva dem på din karaktär blad . Tänk på att en fighter vinner alltid en bonus bedrift från ” fighter bonus feat ” listan på grundnivå , och om din kämpe är också en människa som han kommer att få en extra bonus feat också. Skicklighet och bedrift val är det bästa sättet att skilja din kämpe från alla andra där ute . Bestäm om hon kommer att specialisera sig på att slåss med ett specifikt vapen , eller kanske till och med två vapen slåss . Välj färdigheter lämpliga för karaktärens bakgrund , till exempel simma och rida för en utomhus typ eller kanske till och med kunskap , prestation , eller hantverkskunskaperom din kämpe hade utbildning inom något annat område innan du tar upp den mantel av krigare .
< Br > 6

Utrusta din kämpe med vapen , rustningar och utrustning . Din Dungeon Master ska låta dig veta hur mycket guld din karaktär har för att köpa utrustning på skapande karaktär . Du kanske vill ge din kämpe några speciella objekt från sin bakgrund , till exempel en uppskattad rustning vidare från generation till generation , eller en modifierad version av en vanlig objekt, till exempel en sköld emblazoned med symbolen för din karaktärs familj vapen eller religion .
7

Konkretiserar fighter med de sista detaljerna som gör en karaktär mer än bara en uppsättning av statistik , exempelvis karaktärens inriktning och historia . Träna med din Dungeon Master detaljerna i karaktärens bakgrund , t.ex. var han kommer ifrån , varför han reser med resten av äventyr part , hans gudom val , hans relation med sin familj , kontakter med människor från andra städer , och vad som helst annat som kommer att göra karaktären mer avrundad och roligt att rollspel . Addera

Kommentera