Hur man gör en framgångsrik D & D -kampanj

A Dungeons & Dragons ( D & D ) Kampanjen utgör en rad inbördes uppdrag , tecknen dina spelare interagerar med och de händelser som inträffar inne i och runt varje äventyr . Att bli en Dungeon Master ( DM ) och skapa en framgångsrik kampanj är en utmanande uppgift med många belöningar . Tvärtemot vad många tror , finns det inget behov av att bo i källaren , skyr det motsatta könet eller bär en ficka beskyddare . Allt du behöver är rätt växel , lite tid och ett intresse för att engagera din fantasi med de underbara möjligheter och satsningar som skapar en hel värld från scratch offers.Things du behöver
D & D Dungeon Master Guide ( s)
D & D Players Handbook ( er) från D & D Monster Manual ( er) från D & D Role Playing Game Dice Set (s ) katalog pennor
suddgummin
Graph Paper
Miniatyrer (tillval)
Visa fler Instruktioner
1

Bekanta dig med reglerna . Läs böcker för både Dungeon Master och spelarna . Gå över nog av Monster Manual för att förstå hur statistiken arbetar för att bestämma varelse förmågor och hur man kan införliva dem i möten . DM måste vara medveten om alla regler , oavsett om de gäller hur spelet körs , vad spelarna är kapabla att göra eller hur man ska hantera monstren .
2

Bestäm vilken typ av värld dina spelare kommer att bebo . D & D har en stark medeltida smak , men det finns gott om utrymme för att skräddarsy . Din grundläggande worldviewen kommer att bestämma ramen för varje äventyr. Du kan designa en värld där magi och trollformler är vanliga och det finns fantastiska varelser runt varje hörn ; du kan också göra en miljö där den mystiska är sällsynt , ökar effekten och betydelsen av att köra över en mäktig trollkarl eller magiska föremål . Skapa en allmän översikt för lokal politik, aktuella händelser och landskap . Det finns ingen anledning att gå överbord , bara sikta på vissa smak . När du är klar , namnge din värld . Addera 3

Skapa en gemensam plats för spelarnas karaktärer att bebo . En liten stad utanför en stad är ett bra exempel . Fråga spelarna hur deras karaktärer känner varandra , oavsett om de är släkt och hur väl de klarar sig . Ta reda på om de har vågat i år eller om de har just träffat . Uppgifter som dessa gör att du kan ta med den omgivande verkligheten till kampanjen och ge alla möjlighet att engagera sig i fokus för D & D : . Rollspel
4

Skapa din första äventyr . Håll det enkelt och använda en miljö nära karaktärernas hem . Ge dem lite information om lokalen och utforma en ordentlig ledning i. Börja inte dina karaktärer mitt i en fängelsehåla . Säg att en boende hustru har försvunnit och det finns tecken på en kamp som leder ut mot en naturlig grotta entré . Ge dem en anledning att vara nyfiken och tillåta dem att upptäcka saker på egen hand och med sina egna metoder och tecken förmågor .
5

Använd successiva äventyr att bygga vidare på händelser i tidigare . Medan din första äventyr är bäst sprang långsamt och medvetet för att ge alla tid att anpassa sig till de många spelregler , bör därpå följande sätta händelser och karaktärer av större vikt i spel . Genom din tredje eller fjärde äventyr som du bör tänka på en specifik handling och Ge innehåll åt återkommande karaktärsrollerför att underlätta ett mål eller mål som är större än den tomt på något äventyr . Denna information bör komma till spelarna i en stadig ström . Håll aldrig tillbaka för mycket , men alltid hålla dem nyfikna .
6

Avsluta varje äventyr med en cliffhanger . En del av en fängslande och framgångsrik kampanj är förmågan att hålla spelarna gissa , nyfiken och vill ha mer . Äventyr som slutar med resolutioner tar bort dynamiken i grander idén om en ihållande värld med härliga uppdrag och åtgärder som hittills har gående konsekvenser . Förnekar aldrig spelarna sina segrar , men alltid lämna dem undrar vad som kommer att hända härnäst . Addera

Kommentera