Jumanji Spelet instruktioner

The Jumanji brädspel är baserat på filmen som i sig var baserad på en barnbok . Utseendet och känslan i spelet är starkt påverkad av det estetiska av filmen , men det verkliga livet brädspel saknar filmens övernaturliga inslag . Tyvärr kommer inga lejon , jätte myggor eller arga jägare förverkligas när du spelar detta spel . Kanske det är på det bästa . Helt enkelt flytta dina pjäser runt bordet och försöka nå slutet och skrika ” Jumanji ” att vinna. Det här spelet är för 2-4 players.Things Du behöver
Jumanji spelplanen
Player bönder
4 räddnings tärning
Äventyr kort
10 – sidig dö
Red dekoder skiva
Timer
Plast noshörning statyett
Visa fler Instruktioner
1

Sprid styrelsen ut mellan alla spelare och tilldela en bonde till varje . Se till att den röda dekoder skivan fast på mitten av brädet . Varje spelare ska placera sin bricka i hörnet av spelplanen som matchar deras färg . Varje spelare bör också ta en av de fyra räddnings tärningar.
2

Lägg bunten med äventyr dolda kort på höger sida av brädet i det tilldelade utrymmet .
< Br > 3

Bestäm vilken spelare som går först och få den personen rulla 10 – sidig rörelsen dör och flytta sin bonde framåt så många utrymmen som dikteras av rullen .
4

Utför en av fyra åtgärder som dikteras av det utrymme där du landar . Ett tomt utrymme betyder att du måste dra och äventyr kort och placera den under dekoderringför att läsa den. Kortet visar ett kort meddelande , en av de punkter som avbildas på räddnings tärningar och ett nummer . Alla spelare utom den som rullade ska nu rulla sina räddnings tärningar samtidigt efter att vända på timern . Om alla andra spelare kan matcha objekt på kortet till sina räddnings tärningar eller rulla ett timglas , då alla spelare gå vidare antalet platser på kortet . Om de andra spelarna inte kan ” rädda” rullen genom att matcha objekt eller rullande ett timglas , den spelare som först rullade rörelsen dör måste flytta tillbaka det antal platser som anges på äventyr kortet och kortet placeras på en av de tomma utrymmen i ”domedagen grid ” ligger på vänster sida av brädet .
5

Flytta rhino framför en annan spelare om du hamnar på en noshörning utrymme . Denna spelare är inte tillåtet att gå vidare på sin tur om de inte rulla ett jämnt antal . Ett udda antal innebär att de förblir på plats och följa instruktionerna från utrymmet igen . Om den blockerade spelaren flyttas bakåt på grund av ett äventyr kort , de noshörning rör sig med dem och fortsätter att blockera deras väg framåt .
6

Hand rörelsen dör till spelaren till vänster om du hamnar på en ” 5 eller 8 ” utrymme . Denna spelare måste försök att rulla en 5 eller 8 . Om de lyckas , avslutar turen . Om de inte gör det , flytta din bonde tillbaka ett steg och rörelsen dör fortsätter till vänster och nästa spelare försöker att rulla en 5 eller 8 . Detta fortsätter tills en 5 eller 8 rullas . Den som landade på ” 5 eller 8 ” utrymme blir inte att rulla .
7

Rita ett äventyr kort om du hamnar på en cirkel , eller ” djungel ” utrymme . Lägg den i mitten under dekoderring. Alla spelare rulla in vid försök att matcha objekt inom den tid som timern . Om de misslyckas , är kortet placeras på domedagen nätet och ett annat kort dras . Detta fortsätter tills alla spelare matcha kortet på vilken alla spelare flyttar sina pjäser framåt .
8

Avsluta spelet genom att nå mitten av spelplanen . Den första spelaren att göra detta vinner . Om domedagen rutnätet fylls innan någon spelare når centrum , slutar spelet och måste startas om. Addera

Kommentera