Hur göra Custom Skybox Strukturer med Source SDK

Source SDK är ett spel development kit som använder Source Engine . Det gör att du kan skapa eget innehåll för spel som ” GMod ”, ” Half Life 2 ” och ” Left 4 Dead 2 . ” Hammer karta redigeringsverktyg kommer förpackad med Source SDK och ger dig möjlighet att skapa nya kartor att spela på . En skybox är en kartfunktion som ger kartan djup och gör att det känns större , skapar en statisk struktur runt på kartan för att ge det en himmel . Skybox texturer i Source SDK kan vara anpassade skapas för att passa dina behov . Instruktioner
1

Last Steam , mjukvaruplattform, och klicka på fliken ” Verktyg ” .
2

Välj ” Source SDK ” i listan över verktyg , och öppna Hammer map editor . Starta en ny karta eller läsa in en redan befintlig för att redigera . Addera 3

Klicka på menyn ” Verktyg ” , välj ” toolsskybox ” och välj en pensel verktyg att använda .

4

Förbered bildfiler med penselverktyget för att göra dina egna texturer för en skybox . Alla bildfiler måste vara i samma upplösning . Du behöver sex texturer för att skapa en komplett skybox .
5

Konvertera bildfiler till Ventil Texture Format ( VTF ) genom att klicka på ” File ” och ” Importera ”. Välj de texturer ladda i din karta , och ändra deras format till VTF .
6

Öppna mappen Material i Source SDK filen och öppna filen ” skybox . ” Skapa material för de nya texturer genom att lägga till följande rader :

TextureName

{

$ basetexture ”

$ hdrcompressedtexture ”

$ nofog 1

$ ignorez 1

}
7

Välj ” Map ”, ” Karta Properties ” och ” Skybox Texture namn . ” Skriv in namnet på din skybox konsistens .
8

Tillämpa anpassade texturer till skybox och spara din karta . Addera

Kommentera