Regler för White Wolfs Street Fighter RPG

Vit Wolfs ” Street Fighter : The Storytelling Game ” rollspel publicerades 1994 Baserat på världen av Street Fighter -spel , använde det en variant av Storyteller -systemet populariserades i White Wolfs . ” World of Darkness ” spel . Nu ut ur tryck , är den fortfarande populär för sina koncisa regler och exakt emulering av spelet . Egenskaper

Alla attribut är indelade i tre kategorier: fysiska, sociala och mentala . De fysiska attribut är Styrka , smidighet och uthållighet, det sociala är Charisma , manipulation och utseende , och det mentala är Perception , intelligens och Wits . Även om alla är användbara vid vissa tider och vissa fightingrörelser kräver attributkontroller med sociala eller psykiska attribut , fysiska attribut tenderar att vara viktigast . De sträcker sig typiskt från 1 till 5 , utom i fallet med extremt kraftfulla tecken, som kan ha attribut för upp till 6 eller 7 .

Förmågor

förmågor är mer specifika kompetensområden . De inkluderar Talanger , färdigheter och kunskaper . Dessa är också graderas på en skala från 1 till 5. Talents är medfödda förmågor , såsom Vakenhet, Street och Insight. Färdigheter är inlärda förmågor , såsom körning , Stealth och överlevnad . Kunskap är vetenskapliga sysselsättningar , inklusive dator , medicin och utredning . Varje kategori av förmåga har också förmågor som kan gynna en karaktär i ett slagsmål , till exempel hot eller Talang, Blind Fighting eller skicklighet och stil Lore eller kunskap .

Tekniker & Moves

Eftersom den är baserad på ett fightingspel , har Street Fighter en ganska robust stridssystem . Tecken köper nivåer , återigen på en 1 till 5 skala , i Punch , Kick , Block, Grab , friidrott och Focus . De köper sedan specifika drag , av vilka många har förutsättning nivåer teknik . De olika rörelser har sina egna hastighet och skada modifierare . Snabbare rörelser äger rum först , och de gör skada enligt de individuella drag . Flyttar kan länkas samman i kombinationer för att skapa unblockable kedjan attacker .
Rolls

När du försöker åstadkomma något på gatan Righter Storytelling Game , väljer du rätt attribut och lämplig förmåga eller teknik. Ta det antal tärningar och rulla dem . Svårigheten bestäms av spelledaren , med lätta uppgifter som är lägre siffror och svårare uppgifter högre . Sju är ett genomsnitt utmanande rulle. Om någon av tärningarna rullade är högre än det antalet , är åtgärden en succé , med ytterligare tärningar att lägga till den framgång . Addera

Kommentera