Hur man driver en låg nivå Dungeons & Dragons kampanj

Den grundläggande nivån strukturen i den berömda penna och papper rollspel Dungeons & Dragons är indelad i fyra stigande nivåer som börjar med de låga nivåerna . Kampanjen anses ” låg nivå ” , om dina karaktärer är mellan 1: a och 5: e nivå av erfarenhet . Dessa tidiga nivåer kan vara det roligaste , eftersom de har karaktärerna i allvarlig fara oftare och få dig att hålla noggrann koll på dina resources.Things du behöver
Dungeons & Dragons regelböcker
Dice
teckenblad
Visa fler Instruktioner
1

Plantera frön av kampanjens ultimata riktning . Gör detta så tidigt som möjligt , genom att ha spelare hantera situationer som är något med anknytning till den huvudsakliga handlingen , men inte för tufft för låg nivå tecken . Du kan slänga in tips om var kampanjen går utan att ge bort hela showen genom att karaktärerna springa i bråk med personer som arbetar för den huvudsakliga antagonisten , eller har dem att hantera konsekvenserna av en slingrande tomt antagonisten har redan satt igång .
2

Ge tecken gott om möjligheter att vila i mellan anfall av strid och har tid att planera för kommande möten . Kom ihåg att låg nivå tecken har mycket små resurser till sitt förfogande och är mycket mer sannolikt att dö i strid , om de inte har tillräckligt med tid att läka eller förbereda nya trollformler . Addera 3

tvinga dina spelare att hålla noggrann redogörelse för sin karaktärs resurser hela tiden . Eftersom deras karaktärer har troligen mycket liten förmögenhet och ingen möjlighet att skapa sin egen utrustning , bör de kämpar med enkla saker som att hålla sitt koger fullt av pilar eller att kunna ha råd med en god måltid på värdshuset i slutet av dagen . < Br >
4

Gör karaktärerna arbetar hårt för några mindre magiska föremål som de kommer att förvärva i ett tidigt skede av spelet . Dina spelare kommer att uppskatta sin skatt mycket mer om de hade att verkligen gå ut ur deras sätt att skaffa det . Belöna dem för att använda deras huvuden och med tanke på saker som stridstaktikoch använda terrängen till sin fördel .
5

Har karaktärerna hanterar frågor som endast är av mindre intresse i ett större perspektiv , till exempel hjälpa en liten by lösa ett mord , eller frågor som är stora bekymmer men bara till liten grupp människor , till exempel att döda ledaren för en orc hord innan han kan samla sina trupper för att invadera byn .
6

Tänk på den typ av icke – spelbara karaktärer att partiet borde möte med . Ett par bakvatten bumpkins som lyckats få tag på några svärd och stava böcker skulle ha någon anledning att ta emot uppdrag från kungar och baroner . Presentera tecken till den som kommer att bli viktiga kontakter senare eller som kan hjälpa dem med frågor som de inte kan hantera på egen hand , till exempel en vänlig trollkarl som kan identifiera föremål eller en bandit som har kontakter i den lokala tjuvar guild . < Br >
7

Överväg att placera början av kampanjen i en helt urban miljö , där karaktärerna måste överleva sociala möten genom att använda sin intelligens eller oseriösa tecken kan tjäna erfarenhet plocka lås och avväpna fällor . Urban möten tillåter partiet att arbeta sig mot högre nivåer utan att behöva oroa sig för att bli slaktade av monster i en fängelsehåla på grund av några olyckliga rullar . Addera

Kommentera