Hur man skapar en Champions Tecken

Champions var en av de första superhjälte rollspel och är flaggskeppet spelet i HERO systemet för rollspel . Det bygger på en punkt – baserat system för att tilldela tecken förmågor , vilket gör att spelarna att skräddarsy karaktärer inom gränser som fastställts av Spelmästaren ( GM ) . Du behöver
HERO System Rulebook
hjälte Designer karaktärsskapande programvara ( tillval )
Visa fler Instruktioner
1

Bestäm vilken typ av karaktär du vill spela . I en superheroic kampanj , kan tecken vara tegel (starka tecken) , energi- projektorer ( shoot energi blaster) , gadgeteers (använd supervapen ) , krigiska konstnärer ( Befälhavarna på striderna färdigheter ) och mentalister (läs , kontroll och attackera sinnen ) . Vissa tecken kan blanda klasser, såsom Stålmannen som har både super – styrka och värmeseende.
2

reda från GM hur många tecken poäng du har att bygga din karaktär och hur de kan användas . Vanligtvis kommer GM fastställa ett högsta antal poäng att spendera , hur många måste balanseras med nackdelar , och hur kraftfulla attacker och försvar kan vara . Addera 3

Tilldela poäng till din karaktärs egenskaper ( naturliga attribut ) enligt konceptet som du har valt . tegel bör normalt ha hög styrka, försvar , återställning och Stun , medan kampsportutövare bör ha hög fingerfärdighet och hastighet , och mentalister bör ha hög Ego och oftast hög närvaro och comeliness

4

Tilldela poäng till din karaktärs färdigheter , som representerar tecknets kunskap eller utbildning . De flesta Förmåga kan baseras på en egenskap ; desto fler poäng investerat i en färdighet , desto bättre karaktären är på det ( representerad av en högre maximal framgång rulle ) . Vissa färdigheter såsom Breakfall eller Teamwork , är mer användbar under strid , medan andra färdigheter såsom Inventor eller para , är mer användbar före eller efter det . Vissa färdigheter , till exempel Martial Arts manövrar , låta karaktären att slåss bättre under strid .
5

Fördela punkter till Perquisites ( Perks ) , särskilda förmåner tecknet åtnjuter , och talanger , ovanliga karaktär förmågor . Perks kan ofta elimineras till förmån för rollspel , medan talanger kan öka förmågan att utföra vissa färdigheter , som att använda Talent Dubbel tvådelat för att förbättra en Contortionist skicklighet rulle .
6

tilld poäng till karaktärens befogenheter enligt den tecken befruktningen och den avsedda specialeffekt . Powers ges generiska namn ; den speciella effekten avgör vad Power faktiskt gör : Lightbar köper antingen Energy Blast eller Ranged Killing attack för att representera att kunna kasta cylindriska energi plasmor på mål , beroende på hur mycket skada han vill göra . Powers kan modifieras med fördelar att låta dem göra mer saker ( ökar punkten kostnaden ) , begränsningar för att begränsa när och hur de kan användas ( minskar punkten kostnaden ) , och placerade i ramar för att tillåta att köpa fler befogenheter för färre poäng.

7

Ge karaktären en rad nackdelar för att balansera de extra poäng spenderas för kompetens , Perks , talanger och befogenheter . Nackdelar bör ges utifrån karaktären befruktningen och bör hjälpa till att definiera karaktären , inte tilldelas endast för de punkter .
8

Presentera din karaktär för GM: s godkännande och göra ändringar GM vill passa karaktär i hennes kampanj . Addera

Kommentera