Chronicles of Mystery : The Scorpio Ritual Tips

” Chronicles of Mystery : The Scorpio Ritual ” sätter dig i rollen som Sylvie Leroux , en ung parisiska forskare undersöker försvinnandet av hennes farbror Oliver , en arkeolog som har avslöjat en anmärkningsvärd cache på ön Gozo . Du kommer jet hela matchande Medelhavs Hardwood med skuggiga agenter som vill ta med utredningar till en terminal slutsats . Att uppmärksamma din omgivning och ta fram innovativa användningsområden för de objekt som du samlar är nyckeln till att lösa spelets mångfald av logiska pussel och reda ut mysteriet . General Gameplay Tips

Ta allt som inte är spikas ner , oavsett hur meningslöst det kan verka vid första anblicken . Många pussel kräver att du kombinerar objekt från ditt lager , och du kommer att skapa nya poster från dessa småsaker , som brottas krokar och blombuketter, som är nyckeln till att avancera längre än din nuvarande position . Lyssna på Sylvie kommentarer som du försöker lösa ett pussel – . Sin dialog kommer att ge dig en indikation på om du är på gränsen till en lösning eller på väg åt fel håll helt
La Valetta : Olivers studie

Klicka på träpanel intill sluttabellenvid den bortre änden av studien att avslöja studien hemliga panel . För att låsa upp panelen anger korridoren genom dörren till höger , klicka sedan på hyllan på den vänstra väggen att flytta Sylvie fokus till en vas . Vasen har fem segment som du kan rotera med ett musklick . Vrid varje avsnitt tills du ser ett datum och en latinsk inskrift ; Sylvie kommer att berätta när du har korrekt inriktade segmenten . Återgå till studien. Du kommer att upptäcka att även om panelens olåst , det fortfarande fast snabbt. Använd skotern nyckeln i Sylvie inventering för att bända panelen öppen. Du hittar en bok och ett brev från farbror Oliver som ger dig en ny person av intresse att närma Addera Istanbul: . Locka bort museet Guard

i Istanbul , måste du lura vakten från museets bakre ingången innan du kan bryta sig in i sitt lager . Plocka upp poker på asfalten bakom dig , klicka på valv till vänster . Du hittar en soptunna med en boll bland de andra soporna . Använd poker för att räkna ut bollen . Återgå till museets entré och klicka på intendent konvertibla . Kil bollen under bilens vänstra framdäck . Katten i passagerarsätet kommer sveper på dig om du kommer in i bilen , så lägg fisken från din inventering på sätet . Katten kommer att väsa och kråma sig , sedan skruva ut ur fordonet . Sätt konverteras till växeln , punktera bollen med poker , sedan köra tillbaka till museets bakre ingången . Du hör den bilolycka och vakten kommer att lämna för att undersöka experiment , så att du fri att smyga in i museet
Rom: . Fly från Vatikanen

När du närmar dig spelets klimax , hittar du dig själv instängd i en skåpbil i mitten av en innergård i Vatikanen . Använd mejseln i lager för att bända upp dörrarna och närma valvet på gården baksida. Du kommer att tjuvlyssna på ett samtal om de stulna artefakterna . Det finns en rostig grind på gården har rätt, men du behöver något att smet den öppen . Närma bordade fönster till van vänstra och använda hammare för att bända loss en planka . Ta kvasten som är bredvid fönstret , sedan gå till krukväxt på gården nedre vänstra hörnet och ta en handfull jord. Gå till fontänen på gården centrum och slå på slangen , klicka sedan på stenen kolumnen fragmentet bredvid fontänen . Släpp jorden i vattnet från slangen , sedan använda kvasten på lera för att skapa en glatt yta. Använd plankan på kolumn fragment för att skapa en hävstång , klicka sedan en gång till på plankan att rulla kolonnen genom porten . Du har nu fått en tillräckligt stor öppning för att fly . Addera

Kommentera