Hur man gör en egen klass i Dungeons & Dragons

Den tredje upplagan av Dungeons & Dragons har gjort ett utmärkt jobb med att visa spelarna underliggande mekaniken i spelet . Varelsen och artikelbeskrivningar är så detaljerade att det är lätt att göra ändringar , både stora och små , ​​för att anpassa dem till din kampanj eller din karaktär . Av samma , är Dungeons & Dragons klassystemet så lätt att manipulera att du kan skapa en specialbyggd klass på mycket kort tid . Läs vidare för att lära more.Things Du behöver
Dungeons & Dragons Players Handbook
Dungeons & Dragons Dungeon Master Guide
Visa fler Instruktioner
1

Bestäm din helhetskoncept för klassen . Den mer detaljerade klassen är i ditt sinne , desto lättare blir det att utforma .
2

Räkna ut om klassen kommer att vara en basklass eller en prestigeklassen. Om klassen har en mycket specifik inriktning , ett begränsat område där det kan fungera eller begränsad förmåga set , sedan skapa en prestigeklassen. Om klassen har fler generiska förmågor och verksamhetsområden , sedan skapa en basklass . Addera 3

Plocka det ungefärliga antalet klasser och klass kommer att ha . Base klasser har alltid 20 nivåer – medan prestigeklasserhar oftast 3 , 5 eller 10 ( men kan ha valfritt antal ) . Detta kommer att ge dig en vägledning för hur många speciella förmågor klassen behöver , hur mycket spell casting , attack makt och så vidare
4

Välj grundläggande nummer för din klass : . Bas attack bonus , besparing kast , hit die -och färdighetspoäng . Det är här ditt koncept verkligen kommer att hjälpa . De flesta av dessa kommer att vara uppenbara ( t.ex. stavnings hjul nästan alltid har en hög Kommer spara ) , men om du har något som du är osäker på , markera dessa och du kan ändra dem senare .
5

Börja träna speciella förmågor av din klass . Gör de additiva förmågor utvecklas på ett logiskt sätt (t.ex. Rouges få Sneak Attack varannan nivå eller Rangers blir Gynnade Enemy var femte nivåer ) . Skapa inte slumpmässiga listor . Det är inte ovanligt att behöva byta saker runt från din ursprungliga idéer på denna punkt . Gör ditt bästa för att se till att klassen får något på varje nivå , även om det bara attackera eller spara ökar ; ingen vill tomma nivåer .
6

Välj klass färdigheter . När plocka färdigheter , tänk på hur många färdighetspoäng klassen kommer att ha. Om klassen endast besitter 2 + Int för poäng då de kommer också att ha en begränsad kompetens också. Det är viktigt att detta sker efter de speciella förmågor väljs ifall en förmåga kräver en färdighet check .
7

Besluta om trollformler och stava talföljder kan vara knepigt . Spell följder lätt tas från befintliga material . Antalet trollformler med hjälp av klasser är mycket hög , så det kommer att hålla dig från att träna exakta tongångar . Beroende på begreppet klassen , kan trollformler vara en befintlig lista eller en specialbyggd man . När du anpassar en stavningslista, är det viktigt att tänka på specialitet i klassen ; vissa perioder kan vara lättare att gjuta och några svårare än standard. Slutligen , fundera på hur många stavar klassen ska ha tillgång till ; vissa spell listor ska bara ha en handfull trollformler som finns vid varje nivå .
8

Titta över din klass , och besluta om alla de beslut som du har gjort arbetet ut . Var inte rädd för att ändra delar av din klass om du tror att de är över – eller underdriven. Dubbelkolla alla dina nummer för att se till att de fungerar med de idéer du hade efter att välja dem . Viktigast av allt , se till att klassen är vad du vill . Det är lätt att få ett sidospår när du arbetar med något som detta och komma med ett annat resultat än väntat .
9

Playtest din klass . Om du kör ett spel där en spelare spelar en anpassad klass , se till att de vet att de klass förmågor kan förändras under spelets gång . Om de inte är cool med det , så måste du hitta en annan spelare för att testa den . Ett alternativ är att ha en NPC använda klassen . Det kräver mer arbete från din sida , men mekaniken blir enklare att testa och ändra . Addera

Kommentera