Anvisningar för Spela Parker Brothers Game of Clue Jr

Skapad för barn i åldrarna fem till sju och tänkt att användas av två till fyra spelare per match , var ” Clue Jr ” som utvecklats av Parker Brothers 1994 som ett alternativ till det allmänt populärt vuxen brädspel ” ledtråd . ” i ” Clue Jr , ” genom att turnera sina anläggningsmaskiner genom en stor herrgård , spelarna upptäcka ledtrådar och lära sig att använda uteslutningsmetoden för att lösa mysteriet med den försvunna barn och pet.Things Du ’ ll Behöver
Clue Jr spel fall
4 spelkort
4 movers
Detective anteckningsblock
Pencil för varje spelare
Visa fler Instruktioner
Konfigurera

1

Öppna spel fallet genom att skjuta den gula spärren på ärendet öppet .
2

Kontrollera att den blå ledtråd – uppenbarare dörren är stängd .
Billiga 3

Placera fyra spelkort i målet i någon ordning . Den översta mysterium att vara den aktiva kort för det aktuella spelet .
4

Ge varje barn ett blad från detektiv anteckningsblock och en penna för att använda , och har spelarna väljer ett spel mover . < Br >
5

Placera varje mover på ”Start ” utrymme som motsvarar färgen på förslagsställaren .
Spelets
6

Börja varje sväng genom att snurra antalet spinner och flytta spelarens mover lika många platser , i någon riktning , eftersom antalet spinnaren landar på . Om spinner landar på förstoringsglaset , får spelaren flytta till något nyckelhål på tavlan inte upptagen av en annan spelare .
7

Slutför din tur genom att utföra nödvändiga åtgärder . Om en spelare hamnar på en hemlig gång Stairway , måste han gå igenom den hemliga passagen och komma ut i andra änden . Om en spelare hamnar på en matta utanför ett rum , kan hon placera henne mover i nyckelhålet och öppna dörren .
8

Öppna olika rum genom att landa på matta ytor och placera din mover i nyckelhålet till se vad som finns i varje rum .
9

Kryssa rum du öppna och barn eller husdjur som du ser i rummen på din detektiv anteckningsblock på din väg genom herrgården .
10

Kvar i nyckelhålet tills nästa sväng . När det är din tur igen , ta bort din mover från nyckelhålet , landa på mattan och sedan snurra . Räkna inte mattan utrymme som en del av ditt utrymme rörelsen . Addera lösa mysteriet
11

Använd din tur att meddela att du vill lösa mysteriet när du har korsade bort alla utom ett barn , ett husdjur och ett rum på din detektiv anteckningsblock .
12

Deklarera vilket barn du tror gömmer sig i vilket rum och med vilket husdjur .
13

Skjut den blå – uppenbarare dörren öppen och kontrollera din gissning . Se till att dölja svaret från de andra spelarna .
14

Låt de andra spelarna vet om du hade rätt eller om du hade fel . Om du har rätt , vinner du . Om du har fel , kan de andra spelarna fortsätta spela tills någon annan löser mysteriet korrekt . Addera

Kommentera