Coin Toss Science Fair Projekt

Coin gungade har funnits sedan antikens Rom , då soldater spelat ett spel som heter ” fartyg eller huvudet . ” Romerska mynt hade fartyg på ena sidan och kejsarens huvud på en annan . Coin gungade är mest kända i det moderna samhället för sin roll för att avgöra avspark laget i NFL-spel . Coin gungade är baserad på sannolikhet och kan användas i ett antal fascinerande vetenskap rättvis projekt . Att påverka en Coin Toss

En grundläggande vetenskap rättvis projekt med mynt kastar försöker avgöra om en person kan påverka resultatet av en slantsingling genom att manipulera vissa faktorer . Försöket innebär singlar slant 100 gånger och låta det landa naturligt . Efter inspelning dessa resultat , är samma mynt kastade 100 gånger och tosser försöker få den att landa på ett bord heads up . Då samma mynt kastas ytterligare 100 gånger , men den här gången på tosser berättas att fånga myntet i luften , slå den på baksidan av handen och försöker göra det kommer upp huvuden . Fånga myntet framstår som den metod som gjorde myntet kommer upp huvuden oftast.
Fair Coin Toss

Projektet omfattar två personer gungade mynt samtidigt . Var och en tilldelas en av två ” vinnande ” resultat . En person får en poäng om både mynt stämmer , det vill säga , två huvuden eller två svansar , och den andra får en poäng om han landar ett huvud och en svans . Båda deltagarna tillfrågas om man har en bättre chans att vinna än den andra . Detta experiment visar en bias i den mänskliga naturen , som den person på matchande mynt sidan verkar ha en kant , som han verkar ha två utfall till den andra personens ett. I verkligheten , båda har en lika stor chans . Addera Landning ett mynt på sin sida

vetenskap rättvis projekt idé kommer från att undersöka fysiken i en slantsingling . Oddsen för ett mynt som kastas och landar rakt upp på sin kant är mycket smal , men oddsen för en rulle mynt landar på kanten är ganska höga . Studenten börjar experimentet genom att kasta ett mynt för att se om den landar står på kanten . Studenten limmar sedan ytterligare mynt för att den första och kastar det igen. Han fortsätter att lägga till mynt till att upptäcka hur fett ett mynt måste vara att landa på sin kant .
Digital Coin

En mer avancerad vetenskap rättvis projekt innebär att skriva en dator program för att simulera resultaten av en slantsingling . Studenten designar ett Python- program som tillåter användare att beräkna resultaten för X antal mynt kastar . Detta projekt visar upp lagar sannolikhet och även nyttan av datavetenskap i matematik . Som en vetenskap rättvis projekt kan eleverna ställa in en dator och låta deltagarna kör programmet själva. Addera

Kommentera