Tips för Game förveckling

”sammanflätning ” är ett gratis , webbaserat pusselspel publiceras av Gopherwood Studios . För att spela , du placerar hexagonala brickor på ett bräde . Varje platta har sex banor på det , varav en måste du välja . Genom att ansluta banorna på dessa brickor du bygger en krånglig , visuellt unik linje , tjäna poäng på vägen . ” fastna ” har ett asiatiskt tema med sina styrelseuppdrag former, bakgrundsmusik och ljudeffekter . Gopherwood ger en kort YouTube-video tutorial, men du kan lära dig grunderna i spelet helt enkelt genom att spela det . Bemästra spelet tar dock betydligt mer ansträngning . Långa sökvägar

Varje gång du lägger en bricka , du förlänga din linje med minst en bricka längd . Med lite tur och planering , men du kan göra det gå längre . För att göra detta måste du välja en väg på den aktiva kakel som kommer att mata din linje till en annan bricka som du redan har lagt . Din linje går alltid så långt det går på varje varv , bara stannar vid en tom plats på bordet , där det inte finns mer väg att fortsätta på , eller på ett spel sinande hinder såsom en vägg eller start kakel .

scoring

nyckeln till höga poäng i ” fastna ” fokuserar på att bygga långa tillägg till din linje i ett enda varv . När du placerar en bricka , får du 1 poäng för att lägga den första brickan längd till din linje , 2 poäng för att passera in i en andra bricka , 3 poäng för att passera in i en tredje och så vidare i en enkel matematisk progression . Eftersom varje platta har sex banor , kan du eventuellt återanvända samma kakel mer än en gång i en sväng om banorna tillåter det . Det viktiga är att din linje att korsa gränsen från en bricka till en annan . Alltså , om du placerar en bricka som gör att din linje att korsa fyra brickor , du får 10 poäng : . 1 plus 2 plus 3 plus 4 Addera Path Planning

Med ” fastna ” du måste planera i förväg för att få bästa resultat . Hellre än att ta högsta möjliga poäng varje varv , ibland lönar det sig att ta några låga poäng vänder i utbyte mot att inrätta en särskilt lång rad vägar , till vilka kan du sedan kunna mata din linje på en gång . Det tar också planering för att undvika kurvtagning din linje på tavlan . Därför att du kan bygga din egen väg i vilken form du vill , måste du se till att inte i förtid avsluta spelet genom att skära av dina alternativ för tidigt . Försök att inte dela upp de tomma utrymmena på brädet från varandra om det inte finns vägar som förbinder dem . Addera Randomness

Du kan styra vilken väg du väljer för din linje , från de sex tillgängliga pathway alternativ , genom att rotera det aktiva kakel innan de bestämmer sig den till styrelsen . Men du kan inte styra vilka kakel du faktiskt får varje varv . Spelet avgör detta slumpmässigt , av 1799 möjliga kakel konfigurationer . För att komplettera denna slumpmässighet , får du också en reserv kakel , i det nedre vänstra hörnet , som du kan byta ut med en aktiv sida vid sida när du vill. Den aktiva kakel blir då reserven kakel tills du bestämmer dig för att byta ut den igen . Addera

Kommentera