Hur får man Bigfoot ut i Cryptids

” Cryptids Island ” är ett av de områden i massivt multiplayer online äventyrsspel ” Poptropica . ” Målet på denna ö är att fånga upp tecken på ” kryptider ”, som är legendariska varelser som Bigfoot och Loch Ness-odjuret . En excentrisk miljardär erbjuder en miljon dollar belöning , så du kommer inte att vara ensam i ditt sökande efter varelserna . Bigfoot är en av de mest svårfångade av de kryptiderna och för att få ut den i det fria kräver att slutföra alla andra mål på den här ön . Instruktioner
Att få uppdraget
1

Navigera till Poptropica hemsida och starta spelet . Klicka på ” Cryptids Island ” , som ligger i mitten av kartan mellan ” Shrink Ray Island ” och ” Super Power Island . ”
2

Gå till höger efter att du har landat på ön för att ta emot ett flygblad från skäggig man håller fotboll . Reklambladet förklarar jakten på ön och vad belöningen är . Addera 3

Fortsätt till höger och gå hela vägen till herrgården . Hoppa upp till trädet som står till höger om herrgården för att hitta en fem dollar bill dolda bland grenarna .
4

Gå tillbaka till vänster och gå in i lanthandel , byggnaden till höger om där du anlände på ön i din luftballong . Klicka på din inventering i det övre högra hörnet på skärmen och sedan på fem dollar bill. .
5

Klicka på ”Fine , jag tar en sportdryck ” pratbubbla som visas ovanför din karaktär huvud . Gå ur butiken och gå tillbaka till herrgården . Gå upp till trädgårdsmästare och öppna ditt lager . Klicka på sportdryck för att ge det till trädgårdsmästaren för att ta emot sina saxar.
6

Gå hela vägen till längst till vänster av ön för att stöta på en tjej med en hängglidare . Klicka på henne två gånger att skjuta henne från klippan . Gå höger och hoppa på stolen som är knuten till alla ballonger .
7

Hoppa upp på taket av fyren för att hitta en person i en luftballong . Stå bredvid repet tjudra ballongen till taket och använda saxar. Du kommer att få nylonrep .
8

Gå hela vägen till höger tills du kommer till kite butiken . Skriv in butiken och använda nylonlinaför att få en drake . Gå hela vägen till vänster tillbaka till fyren och använda draken . Du ser en scen av en rivaliserande bränna din drake och din karaktär blir räddade .
9

Klicka på glas vatten bredvid sängen och sedan lämna rummet . Gå ner för trappan och in i rummet längst ner till höger . Fortsätt ner och gå in i rummet till höger . Klicka på maskinerna för att titta på några bilder av de kryptiderna medan du väntar .
10

Klicka på ” Jag gör det ” när ägaren frågar om du kommer att hjälpa . Han kommer att berätta för dig att få bevis tillbaka till labbet . Du kommer nu att få tillgång till helikoptern väntar utanför . Avsluta herrgård och klicka helikoptern står till höger .
Sök efter Loch Ness-monstret
11

Klicka på knappen ” Loch Ness ” att flyga till din första destination . Gå till höger tills du kommer till ” Nessie pub ” och skriv in . Klicka på tändsticksask som ligger på vänster sida av baren och prata med den man som stod bara kvar på darttavla .
12

slå mannen i en omgång dart för att få en roddbåt biljett . Avsluta puben och gå till vänster . Prata med mannen framför den gula bilen och fråga om du kan hjälpa till . Klicka på däcket och sedan på ventilen för att släppa all luft . I gengäld får du en kamera .
13

Fortsätt kvar till bryggan och prata med mannen i roddbåt . Använd din roddbåt biljett för att gå på en åktur . Använd kameran för att ta ett foto av monstret när den visas . Gå tillbaka till din helikopter och flyga tillbaka till herrgården .
14

Visa Mews det foto du tog för att ta reda på det är en bluff . Återgå till Loch Ness och tala med mannen i roddbåt . Efteråt återvänder till puben och vinn en omgång dart . Denna gång kommer du att få en ubåt biljett .
15

Återgå till hamnen och ge biljetten till mannen på ubåten . Ta ett foto av monstret på botten av sjön och gå tillbaka till puben . Visa det för de män bredvid darttavla och klicka på tidningsurklipp upp på väggen .
16

Försök att lämna puben och du kommer att utmanas att en returmatch . Vinn omgång dart för att få en vissling från barman . Avsluta puben och tillbaka till hamnen . Hoppa i roddbåt och gå till vänster . Använd visselpipan och sedan kameran att äntligen få en riktig bild .
17

tillbaka till herrgården för att bekräfta att bilden är äkta . Avsluta herrgård och använda helikoptern .
Bekräfta Yetis Identity
18

Klicka på ” Himalaya ” för att flyga till din destination . Hoppa upp och tala med mannen med ryggsäcken och solglasögon till vänster . Han kommer att bli din bergsguide .
19

köra upp till och klicka på alla de stora metallringar i nästa scen . Din karaktär kommer att binda ett rep till dem och , med hjälp av guiden , gör det genom berget vindar .
20

Ange klostret på toppen av berget och tala med munken som håller lampa . Munkarna kommer att vägra att ge dig den yeti hårbotten de vaktar , men ger dig en lykta när du säger att du behöver hitta bevis .
21

Avsluta klostret och klättra uppför klipporna . Säg till munken stående på toppen. Vispa munk vid minispel han utmanar dig och fortsätt uppåt tills du hittar en yeti fotavtryck .
22

Använd kameran för att ta ett foto av fotavtryck och återvända till herrgården för att ta reda det är en bluff . Ta helikoptern och flyga till Puerto Rico . Gå höger och prata med bonden . Säg att du inte är rädd och han kommer att låna ut sin jeep .
23

Kör till gården på den övre högra sidan av kartan för att automatiskt leverera några frön . Gå till vänster och klicka på den bruna pälsen som har fastnat i taggtråden . Hoppa in i jeepen och kör till gården längst upp till vänster på kartan.
24

Hoppa upp trädgrenar på den högra sidan av gården och samla bultsax högst upp på klippan . Gå tillbaka till herrgården och följ instruktionerna för att extrahera DNA från pälsen .
25

Avsluta herrgården och återgå till Puerto Rico och komma in i jeepen . Fösa tre prickiga getter till den gula stjärnan i mitten av kartan för att använda dem som bete . Du hittar getterna utspridda över hela kartan .
26

Avsluta jeep och gå till höger . Gå höger när du hör en duns och skjut lådan . Monstret kommer att fly och slå din karaktär meningslösa . Klicka på tanden som ligger till vänster för att plocka upp den . Gå tillbaka till herrgården med tanden för att bekräfta att det är verkligt.
Bigfoot Encounter
27

Avsluta herrgård och sedan använda helikopter för att flyga till New Jersey . Gå till höger och hoppa på toppen av garagetaket .
28

Använd sax för att befria flickan fastnat på hennes hängglidare . Gå vänster till sopcontainer och använda bultsax för att öppna den . Titta in och klicka på meddelandet gömd under alla papperskorgen . Klicka badrummet bredvid soptunnan för att komma in .
29

Klicka badrumsdörren för att matcha upp instruktionerna med de du hittar i papperskorgen . Gå ur badrummet och klicka på motorcykel står till höger . Följ anvisningarna ( som visas längst upp till höger på skärmen ) för att komma till clearing . Klicka på ” Look Around ” för att hitta ett hus .
30

Öppna ditt lager och använda matcherna för att tända lyktan . Gå höger och in genom porten . Fortsätt till höger och in i huset . Klättra trappan för att höra lite dunkande på vinden . Skjut byrå till vänster och hoppa på den för att nå vinden .
31

Gå höger medan i attacken och du hittar det bara var en tvättbjörn . Plocka upp änterhake på golvet och sedan gå ur huset . Du kommer att upptäcka monstret i fönstret på väg ner .
32

Promenera till vänster för att se monstret flyger iväg och sedan använda din grappling hook på trädet . Gå över de trasiga äggskal för att samla in det och sedan återvända till herrgården . Följ DNA- extraktion steg igen för att bekräfta giltigheten av äggskal .
33

tillbaka till helikoptern och klicka på den nya destinationen , ” Pacific Northwest . ” Du hittar Bigfoot är äntligen ute i det fria . Följ honom med helikoptern som han kör runt på kartan .
34

Flyg din helikopter in i din rivals helikopter när hon fångar Bigfoot . Hoppa på sin helikopter och sedan på tanklocket nära fronten för att låta allt bränsle ut .
35

Hoppa ner till buren med Bigfoot i den och använda dina trädgårdssaxar. Du och monstret flyter ner till marken . Ön kommer att avslutas och din karaktär donerar generöst de miljoner dollar för att köpa en livsmiljö så Bigfoot kan förbli fri ute i det fria . Addera

Kommentera