Sneaky Pete Spelet instruktioner

Sneaky Pete är en två – spelare brädspel som Pressman Toy Corp producerade 1986 Målet med spelet är att fånga alla fem av din motsatta spelarens pinnar innan han fångar din. . Skaffa pinnar genom att först rulla två speciella tärningar och sedan besluta om att inte bluffa om resultatet . En dör har siffrorna 1 , 2 eller 3 som förekommer på två sidor vardera och den andra dör har en bild av Sneaky Pete och fem tomma sidor . Fånga en pinne när du landar på en upptagen plats med egen pinne . Instruktioner
Game Setup
1

Placera spelplanen mellan dig och en annan spelare så att du står inför varandra . Sätt i Bluffar Shield i mitten av brädet .
2

Välj en peg färg för varje spelare , antingen gul eller grön . Sätt upp pinnar i de fem hålen framför båda spelarna . Placera de två tärningarna i mitten av brädet . Addera 3

Rulla numrerade dör . Låt din motståndare kast . Den som rullar flest får spela först .
Game Spela
4

Rulla tärningarna bakom bluffa Shield så att din motståndare inte kan se resultatet av rullen . Resultatet av numrerade dör kan bestämma antalet platser du flyttar din pinne i styrelsen . Först besluta om att tillkännage det faktiska antalet på tärningen eller bluffa din motståndare . Meddela antingen ” One ”, ” Två ”, ” Tre” eller ” Sneaky Pete . ”
5

Låt din motståndare antingen tro ditt samtal eller ringa din bluff .
6

Vänd på bluffa Shield över att avslöja tärningarna .
7

Flytta någon av dina pinnar antalet utrymmen på dör om du talar sanning och din motståndare tror du . Flytta din pinne och ta en extra sväng om du talar sanning och din motståndare tror inte du
8

Flytta din peg antalet platser som du aviserade – . Oavsett hur många du rullade – – om du ringer en bluff och din motståndare tror din bluff . Flytta inte några pinnar om du ringer en bluff och din motståndare tror inte din bluff .
9

Kalla ” Sneaky Pete ” , om en Sneaky Pete visas på den andra tärningen . Om din motståndare tror ditt samtal , flytta en av dina pinnar till närmaste utrymmet upptas av din motståndares peg och ta bort hennes peg från styrelsen . Om din motståndare inte tror ditt samtal , flytta pinne till närmaste utrymmet upptas av henne , ta hennes pinne och ta en annan vändning.
10

Bluff en ” Sneaky Pete ” om du inte rulla en Sneaky Pete . Om din motståndare tror din bluff , flytta din pjäs till närmaste utrymme som din motståndare och fånga sin peg . Om din motståndare synar din bluff på rätt sätt , inte flytta någon av dina pinnar .
11

Låt din motståndare ta hans tur . Addera

Kommentera