Hur vet du vad kort att kombinera ihop i Yu – Gi – Oh

! ? Det finns tre typer av kort i Yu – Gi – Oh , ett kortspel som bygger på en japansk manga! . Dessa kort – monsterkort, pass kort och fälla kort – måste kombineras strategiskt för att minska din motståndares totala Life Points . När en spelare har fler Life Points , eller har några fler kort att dra av hans eller hennes däck , förlorar han eller hon spelet . Att kombinera monsterkortmed rätt trollformel eller fälla kort tar skicklighet och förmågan att förutse och läsa din motståndares moves.Things Du behöver
Yu – Gi – Oh ! spela matta
Coin
Visa fler Instruktioner
1

Stapla Yu – Gi – Oh -kort i en kortlek . Blanda och skära däck . Placera däckssidan nedåt på spelmattan. Sedan singla slant för att avgöra vem som går först ; vinnaren av toss kan avgöra vem som går först .
2

Rita fem kort från toppen av leken . Addera 3

Dra ett kort från leken att starta Duel fas . Lägg märke till de olika typer av kort i händerna . Monsterkortär gula och orange och används för att attackera din motståndare och minska hans eller hennes liv Poäng från 8000 till noll . Gröna kort är spell kort och innehålla instruktioner . De lila kort är trap -kort som också har instruktioner för att minska din motståndares chanser att förstöra ditt monster .
4

Summon eller rita en monster -kort från de fem kort som dras för att påbörja huvud fas . 1 Titta i högra hörnet på monster -kort för en som har fyra stjärnor eller nedan ; du kan rita ett av dessa monster . Ett monster kort med fem stjärnor och uppåt kan endast tillkallas när en av dina monster har redan skickats till kyrkogården .
5

Placera kortet vågrätt sidan nedåt om du vill att kortet ska vara i Set Försvarsläge; monster i detta läge kommer att skydda ditt liv poäng från att attackera monster . Om monstret har låga Attack Poäng , placera den i försvars position . Det innebär att om din motståndares monster kallar ett monster med Attack högre än ditt försvar Points , dessa poäng kan inte dras av från din totala Life Points . Du kan också placera monstret på mattan vänd uppåt och vertikalt för att signalera att det är i attack position om du är säker på din monster antal Attack Poäng .
6

Ta en av trollformel eller fällan kort från leken och ställ in den med baksidan upp i en av stavnings eller fälla zoner . Om kortet är i försvarsläge, placera en trollformel eller fälla kort som gör att du kan motverka en anfallande monster .
7

Låt motståndaren att dra fem kort från toppen av leken . Spelet går nu in i Draw Phase .
8

Låt din motståndare att dra en monster -kort från sin hand i Standby Phase och placera den på mattan . Opponenten måste välja en nivå 4 eller lägre monster och placera den antingen möta attackera eller nedåt .
9

Låt din motståndare att ta bort en av hans eller hennes spell eller fälla kort från leken och ställa in den med baksidan upp i en av stavnings eller fälla zoner . Om kortet är i försvarsläge, placera en trollformel eller fälla kort som gör att du kan motverka en attackerande monster .
10

Vänd några monsterkortpå bordet med framsidan upp . Du bör göra detta om någon var nedåt.
11

Beräkna skadan . Om motståndarens monster kort har fler Attack Poäng – som ligger i det nedre högra hörnet av kortet – än din, är det monstret förstöras. Förstörda monsterkortmåste förbli sidan upp på kyrkogården delen av spelet mattan . Noterar att inga Life Points tas från dig om monstret var i försvarsläge. Om den första spelarens Monsters Attack Poäng är högre , subtrahera skillnaden i Attack Poäng från hans eller hennes totala Life Points . Till exempel, om din monster har 1600 Defense Poäng och motståndarens monster har 1300 Attack Poäng , subtrahera 300 Attack Poäng från motståndarens totala Life Points . Inget händer om båda monster Attack Poäng är lika .
12

Vänd över besvärjelsen eller trap -kort . Du eller din motståndare kan hålla ditt monster -kort genom att vända över en trollformel eller fälla kort som är mer kraftfull än monstret . Till exempel kan den Dimensional Prison fällan kort du kan ta bort den attackerande monster från spelet , oavsett vad . Denna lek är frivilligt och bör endast användas för att samla särskilt kraftfulla monster .
13

Ange Huvud fas 2 . Byt ut de kort som används med en eller två nya kort så att det finns fem i handen . Du kan ändra placeringen av alla monster fortfarande på mattan och inte på kyrkogården , eller tillkalla en ny monster -kort från din hand . Upprepa processen för att rita ett monster kort och placera en fälla eller spell kort . Om en av dina monsterkortskickades till kyrkogården , kan du använda ett mer kraftfulla monster med fem eller sex stjärnor . Låt motståndaren att dra sina kort . Beräkna sedan skadan .
14

Fortsätt att kämpa tills en spelare har förlorat alla sina liv Points . Omvänt , fortsätta spela tills en spelare har fler kort att dra av hans eller hennes däck . Addera

Kommentera