Hur man gör en D & D- kampanj Med Två människor

” Dungeons & Dragons ” kan vara en av de mest kreativa , fantasifulla och engagerande spel att spela . Däremot kan fun vara svårt att uppnå när det bara finns två spelare . I de flesta rollspel , är en grupp på 4-6 personer oftast bäst så att varje person kan spela en viss karaktär av sin egen skapelse . Dessa tecken sedan kampanj tillsammans guidas genom äventyret med en spelledare . Lyckligtvis finns det olika metoder för att spela en framgångsrik ” Dungeons & Dragons ” spel med endast två players.Things Du behöver
” Spelarens Handbook ”
” Dungeon Master Guide ”
” Monstrous Compendium ”
Dice
Tecken blad
Pencil

Visa fler Instruktioner
1

Bestäm vilken person kommer att spela som Dungeon master och som personen blir spelaren . Både människor ska vara ärliga med varandra om hur mycket arbete som han eller hon vill lägga in i spelet eftersom Dungeon Master är ansvarig för att skapa hela kampanjen och kör hela äventyret för den andra spelaren . Den som tycker om att vara ansvarig , spela olika nonplayer karaktärer och monster , och att vara berättaren , samt ha ansvaret för planeringen av äventyret ska vara Dungeon Master . Den spelare som vill fylla skorna av ett enstaka tecken som han eller hon kommer att forma under loppet av flera äventyr bör besluta att vara spelaren .
2

Rulla upp en karaktär , med hjälp av tärningarna och anvisningarna i ” Spelarens handbok , ” för spelaren. Spelaren och Dungeon Master bör diskutera bakgrunden till karaktären , hans eller hennes fysiska och psykiska egenskaper , och karaktärens personlighet . Saker som ras , klass-och attribut förmågor bör beslutas också. När karaktären har skapats bör Dungeon Master börja tänka på hur han eller hon kan använda spelarens karaktär som centrum bit av kampanjen . Addera 3

Planera kampanjen med hjälp av ” Dungeon master Guide ” och ” Monstrous Compendium ”. The Dungeon Master har att skapa en värld , med hjälp av bakgrunden , personlighet och roll karaktär skapad av spelaren . The Dungeon Master bör skapa ett antal nonplayer tecken för spelaren att interagera med och kanske till och med gå med spelaren på hans eller hennes strävan . Detta sätt de olika färdigheter av olika karaktärsklasser kommer att vara närvarande för spelaren att dra nytta av den jakten . Den största fördelen med att spela med bara två personer är att kampanjen kan kretsa specifikt kring spelarens karaktär .
4

Spela ut ett äventyr . När spelet börjar , kan spelledaren väljer att använda fördefinierade soloäventyr. Dessa kan lätt hittas genom att söka ” D & D soloäventyr” på nätet . Vissa är till och med fritt tillgängliga för användning av deras skapare . Den viktigaste nyckeln är att se till att skräddarsy äventyr till bakgrund och personlighet för spelaren .
5

Bygg på det första äventyret . När spelaren har haft en chans att låta sin karaktär växa , kommer kampanjen att börja konkretisera sig ut . Genom att låta spelaren har fri vilja om var han eller hon väljer att utforska och vem han eller hon interagerar med kommer Dungeon Master har en idé om vilka aspekter av kampanjen kommer att bli mer utvecklad när man planerar framtida äventyr . < Br > Addera

Kommentera