Så ändrar Pokemon till Digimon i PokeStarter

har The Pokémon serien tjänade nästan $ 16000000000 över hela världen . Fans av serien skapar Pokemon varhelst de kan . En omfattande Pokemon tillägg är det ” PokeStarter ” expansionspaket för Enterbrain s ” RPG Maker XP . ” ” PokeStarter ” ger användarna skapar sina egna dataspel med ” RPG Maker XP ” all grafik , ljud, och koder som behövs för att lägga till fungerande Pokémon i sitt spel . Om emellertid mer tekniskt kunniga Digimon önskas, den ” PokeStarter ” pack kan ändras för att rymma införandet av dessa ” digi monster . ” vad du behöver
RPG Maker XP med PokeStarter
Digimon sprites
Visa fler Instruktioner
1

Klicka på ” Start” och sedan ” Den här datorn . ” Navigera till ” RPG Maker XP ” installationsmapp och dubbelklicka.
2

Dubbelklicka på ” PokeStarter ” mapp . Addera 3

Dubbelklicka på ”Grafik ” mapp . Inne i ”Grafik ” mapp finns 14 mappar . Du kommer att arbeta med ” Battlers ” och ” ikoner ”.
4

Dubbelklicka på ” Battlers ” mapp . Här finns bilder av 493 Pokémon . Det finns fyra olika bilder för varje av de 493 Pokemon : Framifrån , bakifrån , framifrån i starkt ljus för att beteckna tecknet väljs , och bakifrån i starkt ljus för att ange tecknet är markerat . Alla bilder visar Pokemon vänd åt vänster .
5

Bläddra igenom Pokemon bilder och hitta den Pokémon du vill ersätta med en Digimon . Välj en Pokémon vars befogenheter och drag är likvärdiga med Digimon ersättare . Ta del av filnamnen på de fyra bilderna för Pokemon som du vill ersätta . Till exempel, om du vill ersätta den Pokemon Venusaur med Digimon ElDradimon , skulle du ta del av de fyra Venusaur bild filnamn : ” 003.png ” ( framifrån ) , ” 003b.png ” ( bakifrån ) , ” 003s.png ” ( framifrån vald ) och ” 003sb.png ” ( bakifrån vald ) .
6

Navigera till den mapp som innehåller dina Digimon sprites . Digimon sprites kan rippade från ett spel eller rom som du äger , eller laddas ner från Digimon forum eller bilder sökningar på Internet . Leta reda på Digimon du vill ha i ditt spel och byta namn på filerna för att matcha filnamn Pokemon som du vill byta ut . Till exempel hitta en sprite i ElDradimon vänd framåt , högerklicka på bilden , välj ” Byt namn ” och skriv ” 003.png . ” Byta namn på en sprite i ElDradimon , bakifrån , ” 003b.png , ” en sprite i ElDradimon , framifrån valt , ” 003s.png , ” och en sprite i ElDradimon , bakifrån valt , ” 003sb.png . ”
7

Håll ner ” Ctrl ” tangenten på tangentbordet och klicka på de fyra filer som du har bytt namn . Detta kommer att välja dem . Fortfarande håller ner ” Ctrl ” knapp , tryck på ” C ” knapp för att kopiera filerna .
8

Navigera tillbaka till ” Battlers ” mapp . Tryck på ” Ctrl ” och ” V ” samtidigt för att klistra in de omdöpta filerna i ” Battlers ” mapp . Ett meddelande visas som frågar om du vill ersätta befintliga filer . Bekräfta genom att klicka på ” Ja . ” De fyra Pokemon bilder är nu ändrat till Digimon bilderna .
9

Navigera till ” Ikoner ” mapp . Dubbelklicka på ” ikoner” mapp . Leta reda på Pokemon du just ersatt med en Digimon i ” Battlers ” mapp . Det kommer att finnas endast en bild. Till exempel lokalisera Venusaur bilden , ” icon003.png . ” Ta del av namnet .
10

Återgå till din mapp för Digimon sprites . Byta namn på en ikon för Digimon du vill ha i ditt spel med namnet på den Pokémon den ersätter fil . Till exempel byta namn på en bild av en symbol av ElDradimon , ” icon003.png . ” Tryck sedan på ” Ctrl ” och ”C” kopiera bilden .
11

Navigera tillbaka till ” Ikoner ” mapp och tryck på ” Ctrl ” och ” V ” samtidigt för att klistra in den omdöpta ikon bild. Klicka på ” Ja ” på frågan om du vill skriva över den befintliga filen . Du har nu ersatt en Pokémon med en Digimon . Nästa gång du öppnar ditt spel fil i ” RPG Maker XP , ” Digimon visas . Addera

Kommentera