Gym spel för dagis

Gym är en viktig del av en skola & amp; # 039 ; s läroplan , för barn i alla åldrar . Gymnastiken utvecklar motoriken , hjälper barnen att få god sportsmannaanda , ger ett utlopp för uppdämd energi och ger barnen övning som är viktigt för en hälsosam livsstil . Engagera dagis – åldern barn i roliga spel som får dem glada om idrott samtidigt ge dem dessa fördelar . Go Home , Kycklingar

I det här spelet , till en frivilliga studenter vara & quot; ! Den & quot ; eller bonden . Hon står mitt i rummet medan de återstående eleverna stå mot en vägg , antar rollen som kycklingar . På grundval bonden skrika , & quot; Hem , kycklingar & quot ! ; hönsen flytta från sin post och försöker köra den vägg som är mitt emot dem . När de kör , försöker bonden att fånga så många kycklingar som hon kan genom att tagga dem . De kycklingar som fångas blir bonden & amp; # 039 ; s allierade . Spelet spelas igen, med kycklingarna som gjorde det säkert på väggen försöker köra tillbaka till den motsatta väggen på ett säkert sätt , förutom uppgiften blir svårare , eftersom det är mer av en förändring att åka fast av bonden eller någon av hennes allierade . Spelet fortsätter på detta sätt tills det finns en kyckling kvar .
Shape Hop

Förstärka form erkännande och samtidigt främja fysisk kondition i denna avknoppning av hela havet stormar . På marken , skapa flera olika former med kanal eller maskeringstejp : en kvadrat , en cirkel , ett hjärta och en rektangel . Gör formerna stor nog att rymma ett par barn. Ordna formerna så att de är i en cirkulär formation och se till att det finns en annullerade utrymmet mellan två av formerna . Medan du spelar musik , barnen går genom former, ibland lämnas ut ur en form som de går igenom den upphävda rymden . När du stoppar musiken , de barn som står i den upphävda utrymmet sitta . Fortsätt spela på detta sätt tills det finns ett barn kvar.

Red Rover

Kindergarten barnen kommer att ha roligt att spela denna traditionella spel . Dela upp klassen i två lag . Har lagen står på motsatta sidor av rummet från varandra . Gruppmedlemmarna håller händerna , bildar en linje . Ha en slantsingling för att avgöra vilket lag som startar spelet . Det första laget lockar en ledamot från det andra laget genom att skrika , & quot; röda rover , röd rover , skicka Johnny rätt över & quot ! ; Johnny ska släppa sina gruppmedlemmar & amp; # 039 ; händer och kör mot motståndarlaget , att försöka bryta igenom linjen. Om han lyckas bryter igenom linjen , väljer han en medlem av motståndarlaget för att bli medlem i hans hemmalaget . Om han inte bryta igenom linjen , blir han medlem i motståndarlaget . Teamet att förvärva samtliga spelarna vinner. Addera

Kommentera