Shrek 2 : Twisted Fairy Tale Instruktioner

Spelare i Shrek 2 : Twisted Fairy Tale brädspel måste gå på ett äventyr för att rädda prinsessan Fiona , möta arga bybor och fiender eftersom de vandrar på jorden . Brädspelet är lämplig för spelare i åldern 6 och uppåt , och kan spelas med två till fyra spelare . Genom hela brädspel , spelarna får möjlighet att sjunga sånger och härma tecken från ” Shrek ” film -serien . Instruktioner
1

Välj ett tecken och placera den på ”Start ” utrymme . Tryck på ratten för att bestämma hur många platser du måste flytta . Den spelare som bär den mest gröna går först . Om ingen är klädd i grönt , går den yngsta spelaren först . Flytta det fulla antalet av utrymmen som indikeras av spinnaren. Flera spelare kan uppta samma plats på en gång .
2

Plocka upp några kort som krävs på den plats där du landar . Om du måste välja en ” Hjälp” -kort , plocka upp den översta ” Hjälp” -kort från leken , titta på det , och placera den med baksidan upp framför dig . ” Hjälp ” kort kommer att ge dig instruktioner att följa. Du kan ha upp till tre ”Hjälp ” korten framför dig på en gång . Om du drar mer än tre , välja ” Hjälp” -kort för att kasta. När ” Hjälp” kortet högen försvinner , inte blanda kortleken . Helt enkelt fortsätta med gameplay . Addera 3

Rita en ” händelse ” kort om du hamnar på en ” händelse ” utrymme . ” Event” kort kan vara ”Battle ”, ” plats ” eller ” aktivitet ” kort . Följ instruktionerna på dessa kort direkt , och sedan kasta dem. Om du ritar en ” plats ” kort , flytta till utrymmet på kortet , och sedan kasta den. Om du ritar en ”Battle ” kort , rullar de tre strids tärningar. De tre symbolerna måste matcha vad som finns på kortet . Tryck spinnaren och gå framåt att många utrymmen om tärningssymbolernamatch . Om tärningssymbolernainte stämmer , flytta mellanslag bakåt beroende på vad spinnaren säger .
4

Delta i den verksamhet som anges om du ritade en ” aktivitet ” kort . Detta kan kräva att du sjunger sånger från ” Shrek ”-filmerna eller imitera tecken. De andra spelarna rösta om prestanda . Om de andra spelarna godkänner , ritar du en ” Hjälp” -kort . Om spelarna inte godkänner , slutar din tur .
5

Följ alla riktningar på spelutrymmen. Om du hamnar i fängelse , vänta till nästa sväng och rulla de tre strids tärningar. De måste matcha tärningarna på fängelseplats . Om de inte gör det , försök igen på din nästa sväng . För att komma in i slottet utrymme , måste du dra Gingy från ” Hjälp ” -kort . Rita ” Hjälp ” kort tills du får Gingy , och sedan gå vidare .
6

Vänta tills varv efter du anger slottet för att besegra den onda fen gudmor som har hållit Fiona fångenskap . Rulla de tre strids tärningar. De symboler som behövs för att besegra Gudmoderns är tryckta på slottet utrymme. Om du är den första spelaren att matcha symboler , vinner du spelet . Om du inte matcha symboler , vänta till nästa sväng och rulla de tre stridstärningarnaigen . Addera

Kommentera