Sagan om Ringen Risk Game Instruktioner

Risk är ett populärt brädspel släpptes 1957 Spelet kräver spelare att styra arméer och söker världsherravälde . . I Sagan om Ringen Risk , spelarna kämpar om herraväldet över Midgård . Detta brädspel är roligt för strategi spel entusiaster och Risk fans , med en särskild vädjan bland Sagan om Ringen knarkare . Reglerna i spelet är liknar den ursprungliga Risk brädspel . Komma igång

Först måste du separera korten i två separata däck, Territory och äventyr . Två wild cards kommer att finnas i det territoriet däcket ; de bör avsättas . Territoriet däck ska sedan delas upp i tre olika däck som kallas ” Good ”, ” Ondskan ” och ” Neutral ”. Däck kan sedan placeras nedåt nära tavlan . Varje spelare väljer en färg och ta alla bataljoner av sin färg . Gula och gröna arméerna är bra , medan svarta och röda arméerna är onda . De gula och gröna arméerna är hämtade från Sagan om Ringen karaktärer som alviska Archers , Riders of Rohan och örnar . De svarta och röda arméer inkluderar tecken som Trolls och Orcish sköldar .

Varje spelare får ett visst antal start bataljoner för att göra anspråk på territorier före turbaserat spel börjar. En två – spelare kommer att få varje spelare börjar med 60 bataljoner , medan fyra spelare kommer att ha 45 bataljoner för varje sida . Territorier kommer att ges ut slumpmässigt av att hantera Territory kort till varje spelare . Fyra – player spel kommer att möjliggöra åtta kort som ska ut till varje spelare . Efter inledande territorier har hävdat , rulla tärningen för att se vem som går först . Vinnaren placerar en bataljon på en outtagna territorium , och spelarna turas hävdar ytterligare territorier tills alla 64 har hävdat . Resterande bataljoner används sedan för att förstärka kontrollerade territorier . Addera Med din Turn och vinna

Spelarna turas medsols ordning . En tur kan innefatta att ta emot och placera extra bataljoner , delta i strid , samla Territory kort , samla Äventyr kort , byte av en ledare , och flytta Fellowship . Brödraskapet kommer att markeras med en guldring som börjar i Fylke . Spelet slutligen vunnit eller förlorat när Fellowship slutligen når Mount Doom . Brödraskapet gör framsteg mot Mount Doom längs en förutbestämd bana beroende på ett tärningsslag av varje spelare under sin tur . Rullande högre än tre flyttar Fellowship , medan rullande mindre än tre kommer att hålla Fellowship stilla . När Fellowship når Mount Doom , spelaren som har den aktuella tur kastar tärningen . En rulle högre än tre förstör ringen och avslutar spelet .

Vinnaren bestäms utifrån hur många poäng varje spelare har när ringen förstörs . Poäng ges enligt territorier och fästen kontrolleras , liksom Äventyr kort spelas och regioner hålls . Spelet kan också vinnas tidigt om en spelare kontrollerar hela Midgård innan Fellowship förstör ringen . Addera

Kommentera