Så spelar Scooby Doo Clue

Scooby Doo Clue tar Hasbros klassiska deckare och ger det en tecknad twist . Reglerna och spel för detta brädspel är desamma som den ursprungliga Clue men använder karaktärerna och vapen från den tecknade i stället för standard rösterna . Syftet med Scooby Doo Ledtråd är att avgöra vem som är mördaren , där det skett och med vilket vapen . Scooby Doo Clue spelas av 3-6 spelare . Instruktioner
1

Välj en spelkaraktär. Den Scooby gänget spelar de delar av den ursprungliga rösterna från Ledtråd : Ms Scarlet spelas av Daphne , är Scooby Doo Överste Senap , är Mr Green spelas av Fred , är Velma Mrs Peacock och Shaggy är Professor Plum . Mrs White är inte företräds av en Scooby gängmedlem , men hon är fortfarande tillgänglig att spela .
2

Placera din token på motsvarande start kakel på spelplanen .

3

Placera ett vapen i varje av de nio rummen . Istället för den klassiska ljusstaken , blyrör , revolver , kniv , rep och skiftnyckel , använder Scooby Doo Clue Funland Robot Ray Gun , Carlotta s Spell Bok , Frankensteins Chain , Witch Doctor s personal , Ghost Clown s Bomb och Redbeard svärd . Rummen i denna specialutgåva är desamma som originalet , förutom att en kyrkogård har lagts
4

sortera korten i tre grupper : . . Misstänkta, Rum och vapen
5

Blanda varje grupp för sig och placera dem nedåt på bordet .
6

Välj det översta kortet från varje hög och utan att titta på den , placera den i kuvert märkt ” Konfidentiellt ”. Kuvertet innehåller nu tre kort med svaren på mysteriet : Vem , vad och var
7

Kombinera de tre däck och ombildning
8

Dela ut allt ? . kort till varje spelare , en i taget och nedåt.
9

Bocka av de kort som du har i din hand på din detektiv anteckningsblock . Eftersom du har dessa kort i handen , kan de inte vara i ” Confidential ” kuvert .
10

Börja spelet med Ms Scarlet ( Daphne ) . Kasta tärningen och flytta motsvarande antal plattor . Rörelsen är begränsad till horisontella och vertikala rörelser ; diagonala rörelser är inte tillåtna . Målet är att göra det till ett rum så att du kan komma med ett förslag .
11

Gör ett förslag om du hamnar i ett rum . Du måste använda det rum du ha i ditt förslag . Välj ett vapen och en misstänkt för att följa med i rummet . Förklara vem du tror begått brottet , med vilket vapen och i vilket rum ( rummet din token är i ) .
12

Titta på dina kort om du är spelaren till vänster om den som anklagar . Om du har en av de kort som han föreslog , visa det för honom . Han kontrollerar sedan bort kortet från hans anteckningsblock . Om du inte har någon av de kort som han föreslog , nästa spelare till vänster visar ett kort , om möjligt .
13

Fortsätt att flytta runt bordet att lämna förslag . När du är säker – genom uteslutningsmetoden – om vem som begått mordet , med vilket vapen och var , kan du göra en officiell anklagelse . Till skillnad från att göra ett förslag, behöver du inte vara i rummet för brottet att göra en anklagelse .
14

titta i kuvertet men låt inte de andra spelarna ser korten . Varje spelare kan bara göra en anklagelse ; Därför , om din gissning är fel , du är ute ur spelet . Om du har rätt , vinner du . Addera

Kommentera