Hur du kommer igång med PopCap Game Development Framework

. Om du är redo för att prova på att göra ett spel för PC och göra din lycka i Casual Games marknaden , är PopCap Games Framework ett bra ställe att börja < br />
Det är en beprövad , mogen och väl testade ram som du kan basera din nya spelet på . Få din utvecklingsmiljö inrättas är de första step.Things Du behöver Review, Visual Studio C + + Express , 2003 eller 2005
PopCaps ramverk spelutveckling
DirectX SDK Review, en idé för ett spel

Visa fler Instruktioner
1

Ladda ner och extrahera PopCap ramverk spelutveckling från https://developer.popcap.com
2

Skapa ett nytt tomt Win32 -projektet

3

Lägg till PopCap Framework projekt för att din lösning

Gör detta genom att gå till Arkiv – . > Lägg till … – > Befintligt projekt …

Navigera till din PopCap Framework katalog och ladda projektet under: source /sexyappframework /SexyAppBase.vcproj
4

Lägg beroende bibliotek : winmm.lib och wsock32 . lib

– . Högerklicka på projektet och välj Egenskaper
– Ändra konfiguration till ” Alla konfigurationer ”
– Under Linker – > Input – > Ytterligare beroenden till :
winmm.lib wsock32.lib
– inte stänga dialogen . Du kommer att använda den i nästa steg
5

Lägg till PopCap s SexyAppFramework källkatalogtill din inkluderingssökväg

– . . Under C + + – > Allmänt – > Ytterligare Inkludera kataloger lägga till sökvägen till din PopCap Framework källkatalogen.
6

Till DirectX innefattar och lib kataloger till din utvecklingsmiljö . Ramen måste kunna hitta detta

– . Välj Verktyg – > Alternativ …
– Gå till projekt och lösningar – > VC + + kataloger
– Lägg sökvägen till din DirectX innefattar katalog i Inkludera filer avsnittet
– Lägg sökvägen till din DirectX lib katalog i
7

Och nu lite kod . Lägg till en main.cpp fil till ditt projekt . Inkludera SexyAppBase.h header och skapa en standard WinMain funktion . Allt ska bygga . Din redo att börja koda ! Addera

Kommentera