Spel Idéer för First Grade Kids

Första väghyvlar utvecklas i en enorm takt. De lär sig koordination , hur man turas , följa regler och skapa nya vänskapsband . Spel hjälper dem att öva sina nya färdigheter . Första klassare njuta ofta enkla spel som håller dem aktiva . Det finns ett antal spel som uppfyller dessa kriterier . ExerDice

ExerDice spelas med två tärningar som skapats från frigolitbitareller små rutor. På ena dör , märka varje sida med namnet på en annan typ av motion, såsom springa, hoppa, hoppa eller hoppa . På den andra matrisen , märka varje sida med ett antal , 1-6 . Låt barnen turas rullande båda tärningarna . De utför övningarna rullade på den första formen, och utför dem så många gånger som den andra tärningen säger . Till exempel, om ett barn rullar KÖR på en tärning och tre på den andra dör , skulle han springa runt ett visst område tre gånger . Det finns ingen tidsbegränsning och föremålet för detta spel är inte att vinna utan för att lära sig att följa anvisningar , samtidigt vistas passform.
Red Rover

Det klassiska spelet Red Rover är fortfarande populär bland barn i alla åldrar, inklusive första väghyvlar . Det spelas genom att dela in barnen i två lag som är placerade ca 20 till 30 meter ifrån varandra vända mot varandra. Låt varje lag linje upp sida vid sida och hålla varandra i händerna . Ett lag börjar med att skrika ”Red Rover , Red Rover , skicka ( barnets namn ) på över ” . Barnet vars namn kallades springer så snabbt som möjligt mot det andra laget försöker bryta igenom sin linje . Om det lyckas , kommer att barnet väljer en ledamot från det andra laget att återvända till sitt lag för att gå med i deras linje . Om misslyckas , kommer barnet att gå med i motståndarlaget linje och spelet fortsätter med det andra laget skandera Red Rover dikten . Spelet fortsätter under en viss tid , eller tills ett lag har samlat allt av en av de motstående gruppmedlemmar. Addera Steal The Bacon

Steal Den Bacon använder en fallskärm och ett föremål som t.ex. en böna väska eller liten boll . Placera bollen under fallskärmen i centrum . Låt barnen cirkel runt fallskärmen . Ge varje barn ett nummer och utse ett barn att vara den ” ringer ” . Barnen kommer att ta tag i fallskärmen och lyfta upp det , medan den som ringer ringer ett nummer . Barnet med nummer kallas snabbt körs under fallskärmen och tar tag i objektet och tävlingar för att komma tillbaka till sin plats innan fallskärmen kommer ner . Om de inte lyckas, blir de det ” ringer ” och spelet fortsätter . Om de lyckas , den ursprungliga ” ringer ” kommer att fortsätta att ringa upp nummer tills någon är fångad i fallskärmen . Addera

Kommentera