DS Trollkarlen från Oz fusk

” Trollkarlen från Oz : Beyond the Yellow Brick Road” är ett rollspel baserat på den klassiska L. Frank Baum roman. Att lära sig att hantera strids och svarta spöken , och var att gå när det blir grov, ger Dorothy och vänner en bättre chans att lyckas . Grundläggande tips

Till skillnad från många rollspel , dina trollformler och färdigheter är användbara endast i strid. Ta hand om helande under strider att vara förberedd för nästa. När du inte har tillräckligt med hälsa eller objekt att återhämta sig, använda Witch Gate fly scenen och återfå ditt liv . Passa på att spara spelet också. Om en part är besegrad , kommer de tillbaka till slottet i Oz och fortsätta därifrån. Spara ditt spel ofta , särskilt före stora strider för att undvika att skickas tillbaka till slottet .
Slaget Förslag

Trollkarlen från Oz ger råd om vilka karaktärer och objekt du kanske vill använda i stridssituationer . Det finns ingen anledning att följa detta råd , och ibland är det fördelaktigt att göra dina egna beslut baserat på vad du är vänd och tillståndet för din fest . Låt inte datorn gör alla dina val . Var medveten om vad som händer och använda dessa tips som allmän vägledning snarare än order . Addera Ghosts

Svarta spöken visas vid slumpmässiga tider och platser i hela spelet . De är passiva och inte attackera partiet . Spöken är extremt mäktiga fiender . Även hög nivå och kraftfulla partierna är illa rustade för att hantera dem , och kommer att utplånas i några korta rundor. Undvik dessa varelser och helt enkelt gå förbi dem om du just har börjat eller djupt in i spelet .
Skills

Att få kunskaper så snabbt som möjligt hjälper till att bygga parti fart . När ditt parti når nivå 8 eller så, för att resa till Spirande högländerna och konfrontera Fader Draken emot dina första kunskaper . Den ” Strawman s Plunder ” skicklighet är ett utmärkt substitut för återvinning objekt och gör att du kan spara pengar och hålla väckelse och hälsoposterför hårdare strider och bossmonster.
Elemental Spirits

anteckna otillgängliga områden på din väg genom Oz . När du förvärvar element andar , kan du använda dem för att bryta ner hindren och utforska vad som ligger bortom . Varje ande sänker en viss typ av barriär. Exempelvis ger jorden anda murar .
Fler mynt

Rollspel börjar du ofta med ett bestämt brist på finanserna . Det finns inget värre än att se den helt nya blanka svärd och inse att du inte har råd med det. The Hungry Wolf i Spirande högländerna och Big Vildsvin i Cherry Blossom Way är bra monster att hjälpa fylla plånböcker i början äventyrare . Sök upp dem och slåss . Addera

Kommentera