Spela Instruktioner för Pictionary Junior

Pictionary är ett klassiskt brädspel för det goda , det dåliga och det fula konstnärer. En spelare drar ledtrådar till ett ord , medan hans team försöker gissa vad ritningen är och vinn en chans att flytta sin spelpjäs runt spelplanen . Det har funnits flera versioner som skapats genom åren , bland annat Pictionary Junior , vilket ger barnen en chans att spela på en lättare nivå . Det hjälper med sin läsning och kreativitet , samt att lära sig att spela med andra som en team.Things Du behöver
Två pennor
Scratch papper
60 – sekunders timer
Visa Fler Instruktioner
Få redo att spela
1

Dela upp i två lag . Välj en spelpjäs för varje lag och sätta bitarna på ” Start”- ruta på spelplanen .
2

Välj vilken spelnivå du vill ha . Spelet levereras med 144 dubbelsidiga kort . Den vita sidan är lättare , medan den blå sidan är svårare . När du har valt , placera högen av kort med framsidan nedåt i mitten av brädet . Addera 3

Bestäm vem du vill vara den första ” Picturist ”, eller den som kommer att dra den första bilden. Alla kommer att få en tur att dra .
4

Bestäm vilket lag som kommer att gå först genom att slå en tärning . Teamet som rullar flest går först . Ställ in timern i mitten av spelplanen i närheten av korten. Ta tag i pennor och skisspappertillhandahålls .
Tid att spela
5

Rulla tärningen och flytta den första lagets spelpjäs som antalet platser på spelplanen . Om utrymmet har en penna på det , bara du och ditt team kan rita och gissa . Den Picturist drar i hemlighet ett kort från toppen av högen , läser det tema som är på kortet högt och tittar på det ord som matchar färgen på torget som du landade på . Kortet placeras därefter nedåt på undersidan av kortet högen.
6

Vänd på timern , som är 60 sekunder långt. Den Picturist sedan börjar rita ledtrådar till ordet medan resten av laget börjar gissa vad det är . Om laget gör rätt gissning i tid , de slår tärningen igen och flytta det antal platser rullade . Denna nästa sin tur kräver en ny Picturist och ett nytt kort. Om laget inte antar att det inom angiven tid , slutar spela för det laget .
7

mark på en kvadrat med fyra pennor och det är en ” All Play ” fyrkantig . Alla på båda lagen spelar samtidigt . En av de Picturists drar i hemlighet ett kort och läser temat högt . Den Picturist ser på det ord som matchar färgen på torget i styrelsen sedan visar hemlighet kortet till picturist på det andra laget . Kortet sätts därefter tillbaka nedåt på botten av högen .
8

Vrid timern över och ritningen och gissa börja. Varje lag spelar samtidigt , men gruppmedlemmarna bara gissa vad deras Picturist drar . Gissa rätt ord först inom angiven tid och ditt team får rulla tärningen och flytta längs spelplanen . Om ingen gissar rätt innan tiden går ut , är det automatiskt det andra lagets tur . Men när det inte finns någon rätt gissning , tärningen blir inte rullade . Nya Picturists och ett nytt kort väljs och det är dags att spela ” All Play ” igen .
9

Bli den första laget till ” Avsluta ” fyrkantig först och göra en korrekt gissning att vinna . Du behöver inte en exakt kast att landa på ” Finish ” fyrkantig . Addera

Kommentera