Idéer för Win , Lose eller rita

Spelet Win , Lose eller Rita verk på ett sätt som liknar det av charader eller Pictionary . Spelare dela in i två lag . En person väljer sedan ett ord , en fras eller titel och försök att leda sina lagkamrater till rätt svar genom att rita bild ledtrådar i samband med svaret . Medlemmar på varje sida ges en fastställd tidpunkt för att slutföra sin halva av rundan . Tema spel

Spela din egen tema spel . Om gruppen ingår fans av litteratur , spela ett spel baserat enbart runt boktitlar . Om du är filmentusiaster , prova ett spel med bara filmtitlar . Andra teman kan fokusera kring ord , fraser eller titlar från en viss tidsperiod . För yngre barn , kan du skapa ledtrådar från tecknade serier eller Disney-figurer , eller bygga ett spel kring läromedel . Sådana spel kan vara djur eller siffror för mindre barn , och länder eller statliga huvudstäder för äldre barn .
Timing

Ändra tidsgräns på varje runda . Om du har yngre , oerfarna eller dåliga spelare , förlänga tidsfristen för att tillgodose sitt spel . Om du har starka team av erfarna spelare , förkorta den tid som ges för att rita ledtrådar . Detta kommer att öka intensiteten i spelet . Addera Blind Play

Rita ledtrådar ögonbindel . När spelaren skissa ledtrådar är oförmögen att se vad hon drar , har spelet potential för ökad enfald och stunder av munterhet . Har spelaren läsa ordet eller frasen först , sedan vända sig till ritbordet och don ögonbindel . Detta kan bidra till att skapa lika villkor , om du har en blandning av bra och dåliga artister.
Straffpoäng

Förlora en poäng för varje fel gissning . Om du vill göra spelet hårdare och tystare , och tvinga spelarna att finslipa sina färdigheter , har motståndarlaget hålla reda på felaktiga gissningar och dra ifrån poäng för var och en. Du kan behöva ändra antalet poäng ges för varje rätt gissning att avsluta spelet med en positiv värdering.

Alternerande sidor

byta sida i den rundan . Istället för att låta en sida för att spela tills tiden tar slut eller ett rätt svar heter , tilldela en slumpmässig tid för varje sida för att tävla om att gissa varje ledtråd . Båda lagen ska utse en företrädare att rita , sedan en sida tävlar i 15 sekunder . Om det första laget inte har gissat ordet , frasen eller titel , spela flyttar till det andra laget . Det andra laget kan använda samma ritningar , lägga till dem , eller starta en egen . Efter 15 sekunder , går uppspelningen till det första laget . Det första laget att gissa rätt innan tiden tilldelats rundan går ut vinner poängen . Addera

Kommentera