Så spelar Nerf Dart Tag

Tänk på paintball utan kladd och du har Nerf Dart Tag . Spelet och utrustning tillåter spelare att jaga och skjuta varandra utan smärtan av paintball eller stänk färg. Skum dart gör det enkelt och säkert att spela inomhus såväl som utomhus. Nerf Dart Tag kommer också med en specialdesignad scoring väst som talar om för dig var du har träffat din motståndare . Det finns olika sätt att spela för en- mot-en kul eller grupp action.Things Du behöver
Två tygstycken
Visa MoreInstructions
Förberedelse
1

Sätt din poäng västen över huvudet med den numrerade sidan över bröstet . Justera axelbanden . Skjut remmarna som går runt midjan genom hålen i fronten , vik över och fäst så det är tätt .
2

Sätt på Vision Använd skyddsglasögonsom Nerf ger.
< Br > Billiga 3

Ladda alla 10 pilar i pistolens sjösättningsrören. Dra tillbaka bilden ovanpå pistolen tills den snäpper .
One- on- One Play
4

Hit din motståndare med så många pilar som möjligt med en omgången av ammunition . Den som taggar den andra personen mest vinner .
5

Skjut din motståndare så många gånger som möjligt . Varje spelare kan återanvända den andra spelares pilar som missar . Vinnaren i den här versionen är den som har minst antal pilar på scoring västen .
6

Bestäm ett antal punkter , 150 till exempel , innan matchen . Varje spelare skjuter på numrerade mål på den andra personens västen . Numret för varje träff sedan subtraheras från de ursprungliga 150 poäng . Till exempel, om du skjuter det 10 mål på västen , sjunker dina poäng till 140 . Den första spelaren att träffa noll segrar .
7

Stand back – to-back med din motståndare . Var och en av er tar 10 steg framåt sedan vänder sig om och skjuter alla pilar i pistolen mot den andra spelaren . Spelaren med mest träffar vinner .

Lagspel
8

Fire så många pilar som möjligt på spelarna på det motsatta laget , omlastning så många gånger som möjligt . När du blir träffad , du är ute . Den sista spelaren som inte har eliminerats vinner.
9

Välj en person att gå utan en pistol som kommer att vara ” kanin ”. De kanin körs och hudar . Efter en minut , de andra spelarna försöka hitta kanin och tagga honom med en pil . När taggade , kan kaninen plocka en annan spelare för att ta hans plats , springa och gömma sig . Det här spelet fortsätter så länge som spelarna gillar .
10

Dela upp i två lag med vardera lika många spelare . Välj två hemmabaser. Lägg en bit tyg eller en flagga på en synlig plats på varje hemort . Spelare på varje lag försöker fånga det andra lagets flagga och återlämna den till sin egen hemmabas utan att bli träffad med en pil . Om en spelare utan att flaggan är hit med en pil , går han tillbaka till sitt lags hemmabas och räknar till 20 innan du hämtar tillbaka i spelet . Om en spelare håller flaggan är hit , tappar han flaggan , går till sin hemmabas och räknar till 20 . Flaggan antingen stannar där den är eller dess gruppmedlemmar försöker att återlämna den till sin hemmabas utan att bli träffad .
Addera

Kommentera